יום חמישי, 12 במאי 2022

לונדון ופאריס (חלק 1)

 שלום לכם,

האמת שאת הפוסט הזה אני מתכננת כבר שבועיים בערך ולא היה לי אנרגיות להתחיל לכתוב אותו, למרות שרצון יש לי המון. לא כתבתי מעל חודש בגלל סיבות טובות של נסיעה לחו"ל. הייתי 16 ימים בלונדון ופאריס, ממש חצי חצי. בלונדון הייתי אם אחד הילדים ולפאריס הצטרף גם השני. זה היה לא פשוט ואף מאתגר ביותר.

מכיוון שהבלוג שלי נוגע גם בלייף סטייל ושמו של הבלוג "המלצות קטנות" אז הפעם יהיו לכם המלצות לא רק מתחומי האופנה והסטיילינג אלא גם מקומות לאוכל, שהייה ומקומות לבקר בהם.. מקווה שתאהבו. החלטתי לחלק ל2 את הפוסט השבוע אדבר על לונדון ובשבוע הבא על פאריס.

אז לונדון אהובתי ש5 וחצי שנים לא ראיתי אותה...בגלל קורונה ונסיבות החיים. בשבילי היא תמיד בית שני. לפני כ 2 עשורים היינו מבלים בעלי ז"ל ואנוכי כ3 פעמים בשנה שם. ולפני כן גם לבד הייתי שם אצל הסבתא המאמצת של המשפחה. גרנו במרכז לונדון והייתי מבקרת שם לפרקי זמן ארוכים למדי בין שבועיים לחודש. גם הייתה דירה של השכנה של חמי וחמתי קרוב לריג'נט פארק וגם שמה בילינו לא מעט זמן...אבל גם במלונות..

הפעם בחרתי מלון מרכזי, 5 דקות הליכה מאוקספורד circus, מלון מפנק ומאוד נוח Langham Hotel שמו...רציתי להתפנק, הרגשתי שמגיע לי ומגיע גם לדור הצעיר..אם אתם צופים בסדרות וסרטים אנגליים, אז זה בדיוק ככה...עם כל השירות של פתיחת דלתות מהמונית, לקיחת מזוודות לחדר ומה שנקרא: ללקק לך עד הסוף...התמורה משגעת, החדר מפנק וחיכו לנו פירות ושוקולדים...

ארוחת הבוקר במלון קונטיננטלית, נקניקים, גבינות, יוגורטים..מאוד מפנקים בפירות יער בבוקר...ויש את כל הנקניקיות וההביתה המקושקשת של הבוקר...אבל אם תרצו אקסטרא תשלמו הרבה...על eggs Royal וכד'...די הרבה...

הנה דוגמית מארוחת הבוקר..


בקיצור, אם בא לכם להרגיש כמו בסרט..זה המקום..

לונדון נהדרת והאירה לנו פנים במזג אוויר מפנק של 17/18 מעלות. סתם לקחתי לי מעיל תאמינו לי...גם ג'קט וגם אחרי צעידה של כ20,000 צעדים ביום אפשר רק עם חולצה ארוכת שרוול להסתדר.
אני לא מוותרת על אתרים ומוזיאונים והילד כל מה שמעניין אותו, זה חנויות גיימינג...איך משלבים? משלבים...כל בוקר הלכנו לאתר/מוזיאון ואחה"צ לשופינג בשבילו.
ממליצה לקנות כרטיס ל6 zones לבן אדם ליום. זה לא זול זה עולה 14.40 פאונד (ופאונד זה 4.5 ש"ח בערך) אבל אתם יכולים תמיד לעלות על תחבורה ציבורית ולנסוע בכיף. ורחוק באוטובוס, רכבת תחתית ואף רכבות לוקאליות...התחבורה בלונדון נוחה. גם אם תרצו פתאום לקחת מונית (והילד מידי פעם רצה והתרציתי) זה לא יקר במיוחד, הנהגים מקצועיים אדיבים וכולם פותחים מונה.  מכיוון שאני מכירה את העיר, אף אחד לא "עבד" עלינו, ולקח אותנו למסלולים ארוכים בשביל "לנפח" את החשבון.
מבחינת התרבות ממליצה לא לוותר על National Gallery, בכיכר טרפלגר. הגלריה חינם לגמרי מלבד תערוכות מזדמנות ומתחלפות. אמנות קלאסית החל מהמאה ה14 ועד המאה ה20...באמת תענוג ומרגוע לעיניים ולנפש.
הנה לכם כמה תמונות לנפש...




מכיוון שהתקופה היא תקופת הפסחא בחו"ל ופסח אצלנו האתרים והמוזיאונים מאוד מפוצצים ומלא אנשים. באנגליה זה איכשהו מסודר ולא נראה עמוס למדי.

מוזיאון נוסף ובחינם זאת גלריה של Wallace Collection, מאוד אהובה עלי, קרוב לרחוב אוקספורד..5 דקות הליכה.

אוסף שעונים ענקי, שאם יתמזל מזלכם בשעות עגולות מצלצלים, לא מסונכרנים אבל נחמד. אמנות נהדרת בעיקר של המאה ה17 אבל לא רק, הולנדים ואיטלקים. ואולם נשק נפלא מימי הביניים ועד היום. הנה טעימה קטנה:




הפארקים בלונדון נהדרים ואפשר לפחות חצי יום לטייל שם, בהייד פארק, סט ג'יימס פארק, הולנד פארק אבל הכי אהוב עלי זה ריג'נט פארק...הצמחייה, הירוק והסנאים שהכי כיף בעולם להאכיל אותם וזאת חוויה בלתי נשכחת לכל הגילאים.



לא לוותר על הגנים הבוטניים kew gardens, הם ב ZONE בין 3 ל 4 ונוסעים בתחתית Piccadily line

אפשר אח"כ לעלות לאוטובוס ולנסוע לריצ'מונד, עיירה קטנה בלונדון או שכונה עם המון חנויות, בתי קפה ועוד..ויש כמובן פארק מדהים. ונהדר, התמזה גם שם וניתן להגיע בקלות  לגרינוויץ'

מבחינת אוכל, לונדון משופעת בסושיות שזה תענוג צרוף לבני, לביא, גם בסופרים, במיוחד ברשת Waitrose, אבל לא רק..

אוכל סיני משגע, דים סאם בצ'יינה טאון, ממליצה במיוחד על המסעדה "לוטוס", נראית קטנה מבחוץ אבל יש לה 3 קומות...לביא שלי חגג שם פעמיים.




מסעדות איטלקיות בלונדון זה לא בדיוק כמו בארץ אבל יש ממש מוצלחות. מתחם המסעדות של st/christopher place היוצא מרחוב אוקספורד מומלץ במיוחד, קצת תיירותי אבל יש מציאות. מסעדה איטלקית שאכלנו בה ומאוד נהנינו.


זה שמה של המסעדה: Isola


מבחינת האופנה והקניות: כמובן רחוב אוקספורד וריג'נט. בגלל המשחקים של לביא הגענו גם לקניוני westfield, אחד בתחנה מרוחקת stratford" הוא נהדר, ענקי ויש בו רשתות גדולות כמו H&M" מארקס אנד ספנסר ועוד..יש westfield עם כל המותגים גם באזור Hammersmith

נסענו גם לקניון הוותיק של "היהודים" brent cross, זה באזור hendon, צפון לונדון ששם יש הרבה שכונות יהודיות. אז אתם רואים בקניון, דוכנים של חמוצים ופיצוחים והרבה אנשים עם כיפות וכובעים ומרגישים קצת כמו בארץ.

מבחינת המידות הגדולות, בלונדון מצד אחד זה קל מצד שני נהיה שונה. הרבה רשתות למידות גדולות נסגרו, הכלבו debenhams סגור. אבל במארקס אנד ספנסר יש מידות עד 22/24 על המדפים שזה 50/52

אצל מעצבים ניתן למצוא מידות גדולות. לא לוותר על ביקור בהורד וסלפרידז'ס לפחות בשביל לשטוף את העיניים. ברשת העודפים של מעצבים t/k/max שיש ברחוב אוקספורד וגם באזור קנסינגטון (אלה שאני ראיתי) יש מידות עד 54-56, והבגדים מחולקים לפי מידות. בעיר שאחותי גרה בה folkestone, יש  TKMAX נהדר ומומלץ. ובכלל אפשר למצוא שם תיקי מעצבים ב100-200 ש"ח. כמו סטיב מאדן למשל, DUNE ועוד..

קניון קטן באזור מרוחק קצת, תחנה לפני הwestfield בסטרטפורד יש קניון שניקרא surrey Quay, ויש שם חנות נהדרת של yoursclothing, מידות עד 58-60 מקוז'ואל עד אלגנטי. לא כל האיכות היא משהו אבל יש מבחר ענקי.

באותו הקניון יש ניו לוק..עד 2XL שזה בערך מידה 48-50

מי שאוהבת פרימארק בטח תימצא שם עד מידה 48 בערך...אני לא נכנסתי כי לא אוהבת את הסחורה והסגנון.

הנה לכן מקבץ לוקים מלונדון. אני השתדלתי ללבוש בגדים נוחים, נעליים נוחות, לא ויתרתי על צעיפים, שרשראות, תיקים...היה חשוב לי לעשות שילובים צבעוניים, טרנדיים ונוחים. הכי אני לא אוהבת בחו"ל לזהות ישראלים לפי הג'ינס, אדידס, תיק גב...תקראו לי מתנשאת...אבל עובדת שאני מזהה אותם בחו"ל במאת האחוזים...אני רוצה להרגיש בחו"ל שאני גם נראית טוב ולחשוב על הופעה חיצונית גם שם..



מקווה שנהניתם וזה נתן לכם טיפים...ולא דיברתי עוד על תה של 5 אחה"צ...ואתרים כמו וסטמינסטר כנסיית סט. פול כי באמת אי אפשר הכל...אולי בפעם אחרת. אז עד הפעם הבאה שאסכם את פאריס היו שלום וסופ"ש נעים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה