יום חמישי, 26 במאי 2022

לונדון ופאריס (חלק 2)

 טוב אז כמו שהבטחתי הפעם נדבר על פאריס..הגענו לפאריס מלונדון ברכבת,  משהו כמו שעתיים או קצת פחות. היא נסעה מהר כמו מטוס וזה היה כיף וגם כלל ארוחת צהרים מוגשת. הגענו לגאר דה נורד. תחנת רכבת במרכז פאריס. כאן אני צריכה להזהיר אתכם,  אם אתם לוקחים מונית תקחו מונית צהשורה שעומדת בפתח התחנה, אחרת חאפרים שונים ינסו לקחת אתכם במונית ליעד שלכם ויקחו מחירים גבוהים ולא הגיוניים.

בחרתי מלון ברובע ה9 מול האופרה על יד בולבארד האוזמן עם הכלבויים הגדולים: Gallery lafayette  ו Printemps, ושלל חנויות ורשתות בינלאומיות אחרית. השיקול שלי היה שהילדים פעם ראשונה בפאריס, לביא לחוץ על כלבויים גדולים,  קניות ברשתות גיימימג ואלקטרוניקה וגישה לצירי תחבורה. אילו הייתי מגיעה לבד או בהרכב אחר הייתי הולכת על רובע ה6 והיותר מעניין ופחות תיירותי במובן של הקניות.

המלון: Le Grande Intercontinental, כבר הייתי בו פעם וזכרתי אותו לטובה..הוא נראה כמו ארמון עם תקרות מצויירות,  הרבה זהב ותחושה של palace, שירות קשוב,  אם כי מלבד אנשי הקבלה ואולי מלצר או 2 בארוחת בוקר אף אחד לא באמת מדבר באנגלית ולא ממש מבינים אותנו.

קיבלנו חדר עם נוף לאופרה...


והנה כמה תמונות מהמלון 






בפאריס המשכתי באותה שיטה כמו בלונדון,  בבוקר מסתכלים מוזיאונים ואתרים ואחהצ מוקדש לחנויות וכאלה דברים. כמובן שלא הכל הלך לפי התכנית אבל לפחות בקירוב. כשנוסים עם מתבגרים (בני 19) צריך להתפשר במיוחד אם יש אחד עם ADHD רציני. מכיוון שכמו בלונדון נפלנו על חופשת הפסחא כל האתרים כבל ממש כולם היו מפוצצים. אני קניתי לכל המוזיאונים המרכזיים כרטיסים מראש דרך האתר Tiquets וזה חסך לי קצת תורים וקצת עומסים.ביקרנו בורסאי ובלובר שממש היה צריך להידחף בשביל לראות תמונות ומלא חדרים היו סגורים. החוויה הייתה מפוקפקת. בניין האופרה גם כן היה עמוס אבל הצלחנו קצת לראות ממנו. מוזיאון האמפרסיוניזם "קי דארסיי" היה מלא גם כן. החוויות הכי טובות היו לי ממוזיאון Carnavalet, כמו תמיד, מוזיאון הסטוריה של העיר פאריס. גם הכניסה בחינם. תמונות נהדרות,  אין תיירים,  רק כמה מקומיים וגם הילדים נהנו מאוד. לא רחוק ממנו מוזיאון cognac,  גם כן קטן ולא עמוס בתיירים ותמונות ניפלאות מהמאה ה18 בעיקר. הנה כמה תמונות ככה להמחשה..










בעניין האוכל אני חייבת להגיד שהילדים (במיוחד אוהב הסושי והסיני) התאכזבו, עניין האוכל הצרפתי הכבד פחות מדבר אליהם., פה ושם אכלנו במסעדות איטלקיות, בביסטרו מוצלח לא רחוק ממגדל אייפל, אבל זה לא היה בשום צורה "וואו" וכמה שהקרואסונים טובים, אז גם בארץ הם בחלק מהמקומות אותו הדבר..וטעמנו גם עוגות של פייר הרמה, והיינו באגף האוכל של לאפייט. וזה בסדר...אבל יותר טעים אצלנו ותרשו לי....בלונדון יותר מעניין המבחר של האוכל..תהרגו אותי כל הפרנקופילים-:))

בכל מקרה אם באמת תרצו לנסות סושי טרי וטוב תמצאו אותו (כמה מפתיע😃) בגאלרי לאפייט במעבר בין הגברים לנשים, מסעדת PANASIA, יום יום סלמון טרי, שירות מעולה, וכבר הכירו אותנו ועשו לנו צ'ראשי טייק איווי וגם אכילה במקום. ומחירים ממש לא יקרים ולא יקרתיים, בגלל זה המסעדה כל הזמן שם מלאה.


ובכל זאת כמה המלצות למסעדות שכן אהבתי: מסעדת Astara, זה בערך קמ הליכה מהמלון ברובע ה9. מסעדה שעיקר הקטע שלה שהיא מוסיפה קוויאר שחור למנות מסויימות, יש מעדנייה במקום שניתן לרכוש קוויאר שחור מכמה סוגים. מה שהיה מאוד טעים אלה הטוסטים ממולאים בדג ומעליהם קוויאר שחור. גם בליני עם קרם פרש וקוויאר. למנות עיקריות היו פסטה בשמנת עם סלמון מובחר ודג (לא זוכרת איזה), לקינוח בחרנו לחלוק קרם ברולה עם פיצוחים, מאוד טעים. היתה הרגשה שזה קצת אוליגרכי. הזמנו שולחן דרך "FORK" מומלץ לעשות זאת כאשר רוצים מסעדה שמומלצת במדריכים. היינו היחידים ביום שלישי במסעדה. אבל הסבירו לנו שבגלל הקורונה רק בסופי שבוע מלא שם.

הנה כמה תמונות להמחשה:






מסעדת הביסטרו שהזכרתי מקודם לא רחוק מאייפל, Cafe Fleur, 38, av.de suffren זה בולבארד (שדרה) ממש קרובה לאייפל ובפינה של השדרה. ביסטרו מאוד צרפתי, עם סטייק טרטר, בשר עם מקרוני בבישול ארוך וכד...שירות עליז וכייפי, ורק מקומיים אוכלים שם שזה כבר נקודה לזכות הביסטרו.






מבחינת מסעדות איטלקיות, אמליץ על מסעדת Respiro' Rue maitre Albert 18, קרוב לרחוב rivoli, איטלקי שמנסה להיות אותנטי, לדעתי בארץ האיטלקיות יותר טעימות אבל זה עניין של טעם בסופו של דבר.ולדעתי טיפה יקר מידי למה שאכלנו.







מכיוון שהמלון שלנו היה באזור הרובע ה9 הפחות אטרקטיבי לענייני בתי קפה ומסעדות, אני יכולה להמליץ רק על גראנד קפה קפוסין שיום אחד החלטנו לאכול בו ארוחת בוקר ולוותר על הארוחה במלון, שאפרופו הייתה משעממת ופחות טובה בהרבה ממה שזכרתי מלפני 15 שנה. בקפה קפוסין, יש קרואסונים מעולים, אבל ממש, הגשה ושירות מעולה, קפה טעים...




לסיכום עניין האוכל...הנה לכם כמה תמונות של מוצרי קונדיטוריה במקומות שונים...טעמנו פייר הרמה, וטעמנו בורסאי מקרונים ובלובר אקליר מעולה...וגם נפוליאון בקפה דה לה פה (קפה המפורסם של המלון שלנו) ועוד כמה תמונות מגרות ויפות...









ולעניין האופנה...-:))טוב, החנויות יפות ומלאות כל טוב...הכלבויים גאלרי לאפייט ופרינטמפ יפים ומרשימים, אבל מידות גדולות שם...אין, או שפשוט לא מצאתי...מצאתי צעיפים יפיפיים לעצמי ולמתנות, תיקים ואביזרים. ממש בבולבארד האוזמן יש את C& A שהוא גן עדן לכל המידות גם לגברים (עד 6 XL שזה מידה 60 בערך לגברים) ונשים עד מידה 58 כמו כלום. יש קולקציה רגילה ששם המידות עד מידה 50 בערך וקולקציית פלוססייז שבא המידות מגיעות עד 58 בערך. כל הבגדים במחירים מאוד מאוד אטרקטיביים, איכות טובה, גוונים ומבחר ג'ינסים מעולה. היינו כמובן (בזכות לביא שחיפש חנויות של FNAC ומקרמוניה, להדיוטות אלה חנויות עם מוצרי אקסבוקס, אלקטרוניקה וגם ספרים יש ב FNAC) היינו בla defense, שזה קומפלקס קניונים מעייף וענקי...שהשכל מתבלבל שם. אבל אפשר לבלות נחמד חצי יום, כמובן שזה לחובבי שופינג של קניונים (אני קצת פחות בקטע כי זה מעייף אותי) אבל ניכנסנו לרשתות שונות ונהנינו מאוד סה"כ. רק שמבחינתי שעה אחת וזהו...מבחינת לביא שלי זה כל היום כולל אוכל והכל😉

יש כמובן חנויות של זארה ויש אולה פופקן שלא נכנסתי אליה שזאת רשת שבדית עם מידות מאוד מגוונות עד 56-58 בערך. ליד המלון הייתה חנות אופנה של MAX&MOI, שזה מעצב או מעצבת לא יודעת מקומי, אבל מה שיפה שיש מידות עד XL, בערל 48 לדעתי וכל פריט שמופיע בS יש גם XL נורמלי. רכשתי שם עליונית סריג בצבע צהוב מיוחדת מאוד.

הנה מבחר הלוקים שלי מפאריס. הטמפרטורה הייתה סביב 18 מעלות והסתובבנות מלא ברגל (ממוצע של 20,000 צעדים ביום) אז היה לי חם והרבה פעמים נשארתי בחולצה קצרה ומקסימום צעיף...


Palais Royal

הלכנו לקונצרט בפילהרמונית הפאריסאית וזה מה שלבשתי.


בקיצור יש לו עוד הרבה מה לכתוב על פאריס ועוד המון המון תמונות ממוזיאונים ורחובות...אבל זה אולי בפעם אחרת...והאמת שאפשר לראות את כל האוסף באלבום של google שלי...

מקווה שאהבתם, ואם יש לכם שאלות, אני כאן ואשמח גם לתת טיפים למעוניינים.

שיהיה לכם סופ"ש נעים וטעים-:))



יום חמישי, 12 במאי 2022

לונדון ופאריס (חלק 1)

 שלום לכם,

האמת שאת הפוסט הזה אני מתכננת כבר שבועיים בערך ולא היה לי אנרגיות להתחיל לכתוב אותו, למרות שרצון יש לי המון. לא כתבתי מעל חודש בגלל סיבות טובות של נסיעה לחו"ל. הייתי 16 ימים בלונדון ופאריס, ממש חצי חצי. בלונדון הייתי אם אחד הילדים ולפאריס הצטרף גם השני. זה היה לא פשוט ואף מאתגר ביותר.

מכיוון שהבלוג שלי נוגע גם בלייף סטייל ושמו של הבלוג "המלצות קטנות" אז הפעם יהיו לכם המלצות לא רק מתחומי האופנה והסטיילינג אלא גם מקומות לאוכל, שהייה ומקומות לבקר בהם.. מקווה שתאהבו. החלטתי לחלק ל2 את הפוסט השבוע אדבר על לונדון ובשבוע הבא על פאריס.

אז לונדון אהובתי ש5 וחצי שנים לא ראיתי אותה...בגלל קורונה ונסיבות החיים. בשבילי היא תמיד בית שני. לפני כ 2 עשורים היינו מבלים בעלי ז"ל ואנוכי כ3 פעמים בשנה שם. ולפני כן גם לבד הייתי שם אצל הסבתא המאמצת של המשפחה. גרנו במרכז לונדון והייתי מבקרת שם לפרקי זמן ארוכים למדי בין שבועיים לחודש. גם הייתה דירה של השכנה של חמי וחמתי קרוב לריג'נט פארק וגם שמה בילינו לא מעט זמן...אבל גם במלונות..

הפעם בחרתי מלון מרכזי, 5 דקות הליכה מאוקספורד circus, מלון מפנק ומאוד נוח Langham Hotel שמו...רציתי להתפנק, הרגשתי שמגיע לי ומגיע גם לדור הצעיר..אם אתם צופים בסדרות וסרטים אנגליים, אז זה בדיוק ככה...עם כל השירות של פתיחת דלתות מהמונית, לקיחת מזוודות לחדר ומה שנקרא: ללקק לך עד הסוף...התמורה משגעת, החדר מפנק וחיכו לנו פירות ושוקולדים...

ארוחת הבוקר במלון קונטיננטלית, נקניקים, גבינות, יוגורטים..מאוד מפנקים בפירות יער בבוקר...ויש את כל הנקניקיות וההביתה המקושקשת של הבוקר...אבל אם תרצו אקסטרא תשלמו הרבה...על eggs Royal וכד'...די הרבה...

הנה דוגמית מארוחת הבוקר..


בקיצור, אם בא לכם להרגיש כמו בסרט..זה המקום..

לונדון נהדרת והאירה לנו פנים במזג אוויר מפנק של 17/18 מעלות. סתם לקחתי לי מעיל תאמינו לי...גם ג'קט וגם אחרי צעידה של כ20,000 צעדים ביום אפשר רק עם חולצה ארוכת שרוול להסתדר.
אני לא מוותרת על אתרים ומוזיאונים והילד כל מה שמעניין אותו, זה חנויות גיימינג...איך משלבים? משלבים...כל בוקר הלכנו לאתר/מוזיאון ואחה"צ לשופינג בשבילו.
ממליצה לקנות כרטיס ל6 zones לבן אדם ליום. זה לא זול זה עולה 14.40 פאונד (ופאונד זה 4.5 ש"ח בערך) אבל אתם יכולים תמיד לעלות על תחבורה ציבורית ולנסוע בכיף. ורחוק באוטובוס, רכבת תחתית ואף רכבות לוקאליות...התחבורה בלונדון נוחה. גם אם תרצו פתאום לקחת מונית (והילד מידי פעם רצה והתרציתי) זה לא יקר במיוחד, הנהגים מקצועיים אדיבים וכולם פותחים מונה.  מכיוון שאני מכירה את העיר, אף אחד לא "עבד" עלינו, ולקח אותנו למסלולים ארוכים בשביל "לנפח" את החשבון.
מבחינת התרבות ממליצה לא לוותר על National Gallery, בכיכר טרפלגר. הגלריה חינם לגמרי מלבד תערוכות מזדמנות ומתחלפות. אמנות קלאסית החל מהמאה ה14 ועד המאה ה20...באמת תענוג ומרגוע לעיניים ולנפש.
הנה לכם כמה תמונות לנפש...




מכיוון שהתקופה היא תקופת הפסחא בחו"ל ופסח אצלנו האתרים והמוזיאונים מאוד מפוצצים ומלא אנשים. באנגליה זה איכשהו מסודר ולא נראה עמוס למדי.

מוזיאון נוסף ובחינם זאת גלריה של Wallace Collection, מאוד אהובה עלי, קרוב לרחוב אוקספורד..5 דקות הליכה.

אוסף שעונים ענקי, שאם יתמזל מזלכם בשעות עגולות מצלצלים, לא מסונכרנים אבל נחמד. אמנות נהדרת בעיקר של המאה ה17 אבל לא רק, הולנדים ואיטלקים. ואולם נשק נפלא מימי הביניים ועד היום. הנה טעימה קטנה:




הפארקים בלונדון נהדרים ואפשר לפחות חצי יום לטייל שם, בהייד פארק, סט ג'יימס פארק, הולנד פארק אבל הכי אהוב עלי זה ריג'נט פארק...הצמחייה, הירוק והסנאים שהכי כיף בעולם להאכיל אותם וזאת חוויה בלתי נשכחת לכל הגילאים.



לא לוותר על הגנים הבוטניים kew gardens, הם ב ZONE בין 3 ל 4 ונוסעים בתחתית Piccadily line

אפשר אח"כ לעלות לאוטובוס ולנסוע לריצ'מונד, עיירה קטנה בלונדון או שכונה עם המון חנויות, בתי קפה ועוד..ויש כמובן פארק מדהים. ונהדר, התמזה גם שם וניתן להגיע בקלות  לגרינוויץ'

מבחינת אוכל, לונדון משופעת בסושיות שזה תענוג צרוף לבני, לביא, גם בסופרים, במיוחד ברשת Waitrose, אבל לא רק..

אוכל סיני משגע, דים סאם בצ'יינה טאון, ממליצה במיוחד על המסעדה "לוטוס", נראית קטנה מבחוץ אבל יש לה 3 קומות...לביא שלי חגג שם פעמיים.




מסעדות איטלקיות בלונדון זה לא בדיוק כמו בארץ אבל יש ממש מוצלחות. מתחם המסעדות של st/christopher place היוצא מרחוב אוקספורד מומלץ במיוחד, קצת תיירותי אבל יש מציאות. מסעדה איטלקית שאכלנו בה ומאוד נהנינו.


זה שמה של המסעדה: Isola


מבחינת האופנה והקניות: כמובן רחוב אוקספורד וריג'נט. בגלל המשחקים של לביא הגענו גם לקניוני westfield, אחד בתחנה מרוחקת stratford" הוא נהדר, ענקי ויש בו רשתות גדולות כמו H&M" מארקס אנד ספנסר ועוד..יש westfield עם כל המותגים גם באזור Hammersmith

נסענו גם לקניון הוותיק של "היהודים" brent cross, זה באזור hendon, צפון לונדון ששם יש הרבה שכונות יהודיות. אז אתם רואים בקניון, דוכנים של חמוצים ופיצוחים והרבה אנשים עם כיפות וכובעים ומרגישים קצת כמו בארץ.

מבחינת המידות הגדולות, בלונדון מצד אחד זה קל מצד שני נהיה שונה. הרבה רשתות למידות גדולות נסגרו, הכלבו debenhams סגור. אבל במארקס אנד ספנסר יש מידות עד 22/24 על המדפים שזה 50/52

אצל מעצבים ניתן למצוא מידות גדולות. לא לוותר על ביקור בהורד וסלפרידז'ס לפחות בשביל לשטוף את העיניים. ברשת העודפים של מעצבים t/k/max שיש ברחוב אוקספורד וגם באזור קנסינגטון (אלה שאני ראיתי) יש מידות עד 54-56, והבגדים מחולקים לפי מידות. בעיר שאחותי גרה בה folkestone, יש  TKMAX נהדר ומומלץ. ובכלל אפשר למצוא שם תיקי מעצבים ב100-200 ש"ח. כמו סטיב מאדן למשל, DUNE ועוד..

קניון קטן באזור מרוחק קצת, תחנה לפני הwestfield בסטרטפורד יש קניון שניקרא surrey Quay, ויש שם חנות נהדרת של yoursclothing, מידות עד 58-60 מקוז'ואל עד אלגנטי. לא כל האיכות היא משהו אבל יש מבחר ענקי.

באותו הקניון יש ניו לוק..עד 2XL שזה בערך מידה 48-50

מי שאוהבת פרימארק בטח תימצא שם עד מידה 48 בערך...אני לא נכנסתי כי לא אוהבת את הסחורה והסגנון.

הנה לכן מקבץ לוקים מלונדון. אני השתדלתי ללבוש בגדים נוחים, נעליים נוחות, לא ויתרתי על צעיפים, שרשראות, תיקים...היה חשוב לי לעשות שילובים צבעוניים, טרנדיים ונוחים. הכי אני לא אוהבת בחו"ל לזהות ישראלים לפי הג'ינס, אדידס, תיק גב...תקראו לי מתנשאת...אבל עובדת שאני מזהה אותם בחו"ל במאת האחוזים...אני רוצה להרגיש בחו"ל שאני גם נראית טוב ולחשוב על הופעה חיצונית גם שם..



מקווה שנהניתם וזה נתן לכם טיפים...ולא דיברתי עוד על תה של 5 אחה"צ...ואתרים כמו וסטמינסטר כנסיית סט. פול כי באמת אי אפשר הכל...אולי בפעם אחרת. אז עד הפעם הבאה שאסכם את פאריס היו שלום וסופ"ש נעים.