יום ראשון, 28 ביוני 2015

רישמי מארוע האופנה יפה בכל צורה

שלום לכן בנות והפעם בבלוג שלי רישומי מארוע האופנה שנערך בשבוע שעבר בין ה 24-26 ליוני: יפה בכל צורה.
אני הגעתי לאירוע בסביבות השעה 1400 אחה"צ ביום חמישי בתקווה שלא יהיה עמוס. אך כבר בכניסה מצד שמאל ראיתי אצל צילה- תפור עליך פקק תנועה, אמרתי...טוב נו נחפש משהו פחות פקוק כרגע.

מכיוון שאני מאוד לחוצה בזמן בד"כ ומאוד מוגבלת בלו"ז שלי החלטתי לדגום רק את הדוכנים שכבר "בניתי" עליהם מראש.
באתי עם תקציב מאוד מוגדר ומאוד לא רציתי לעבור אותו ולהשתולל. ואני חייבת להגיד שאילו לא הייתי מתפתה לקנות שרשרת של רוני עוזיאל הייתי עומדת בו בגאון (אבל שרשרת זה לא נחשב, נכון?)

הלכתי ישר לנומה, הלא היא דנה מליק המקסימה, ואני חייבת לציין שהיא מקסימה בחיים עוד יותר מאשר בתמונות ובפייסבוק, כולה קורנת וחיוך מקסים על הפנים שלה.  דנה באמת ובתמים הגדילה את המידות שלה, לפי דעתי עד 56 אם לא יותר בחלק מהדגמים. רק שהיא מציינת את המידות (1,2,3,4) או (s, m, l xl).
אני נדלקתי ישר על חצאית הפסים המשגעת ומדדתי 2 חולצות. לקחתי את שתיהן במידה L למרות שבשקט יכולתי לקחת גם M אבל אני מתה על גזרות Loose, גזרות חופשיות ופחות נצמדות למרות שאני לא מגזימה עם הגזרה הזאת כי אני ממש ממש לא אוהבת שקים ואוהלים למיניהם.

לאחר מכן הסתכלתי אצל השכנה המקסימה והחייכנית ענבל "האני" ממרן, ראיתי שמלות ארוכות ויפיפיות, אבל ידעתי שכבר בזבזתי חצי תקציב אצל דנה אז הבטחתי לענבל המקסימה שאבקר אותה בסטודיו בעתיד.
ראיתי שלאט לאט הפקק אצל "צילה - תפור עליך"  התדלדל, אז החלטתי לנצל את המומנטום. צילה מקסימה וחייכנית ומלאת חיים, גם אימא שלה יפה ואדיבה והמוכרת בקופה מקסימה ביותר.
צילה לכבוד האירוע הגדילה את המידות עד 54. צילה הנמרצת מצאה לי ישר את שמלת הטניס החביבה בצבע כחול. אמנם חשבתי שהיא יותר מידי "בודיקון" (קרובה לגוף) אך צילה התעקשה שזה יפה. החלטתי הפעם לא להתווכח. לקחתי אצלה חצאית פרחונית משגעת בדוגמה שראיתי שפחות לקחו אותה בנות (שבד"כ מעדיפות עם הרקע הורוד, ואני לקחתי כחול-ירוק) וחולצה בדוגמת פפיטה שלא בטוח שממש מתאימה לימי הקיץ הלוהטים אבל לימים סתיו ללא ספק.
כאן, התקציב שלי אזל לגמרי. וכאשר פגשה אותי ברחבה טלי שרף חזן (טליה) לא ממש יכולתי לקנות כבר כלום...רק הצצתי בקולקציה והתרשמתי מהחמימות והנעימות של טלי, הבטחתי לה שאבקר אותה בבית טפר באחד מימי השישי במהלך הקיץ. הבנתי שטלי הגדילה מידות עד 50 בחלק מהדגמים.
לא יכולתי להתעלם מדוכן התכשיטים של רוני עוזיאל וכאן פשוט עברתי את התקציב ורכשתי את השרשרת היפה עם האבנים הכחולות (כן, יש לי בהחלט חולשה לכחול שהוא השחור החדש מבחינתי).

פגשתי ביריד גם את גלי שולמן האדיבה והמקסימה וגם לה אני חייבת ביקור. פגשתי את נורית ויינשטיין היפיפייה והמרשימה שהבטיחה לי שבעתיד תגדיל את המידות מעבר ל46-48 בקולקציה שלה.
וחוץ מזה לא נשאר לי זמן לטייל בין הדוכנים האחרים.
בעניין תאי המדידה שהם בעצם פרגודים, אולי צריך לחשוב על פתרון אחר בעתיד, אבל זה לא פגע בהנאה בכלל בכלל.

כל הכבוד לגאלה רחמילביץ הנהדרת על המיזם החשוב והמרשים הזה. גאלה בעצמה פגשה אותי בכניסה והייתה סופר חביבה ונחמדה. פגשתי גם פנים שרואים אותם רק בפייסבוק וכאן ראיתי אותם גם מחוץ למסך.
האווירה היתה מפרגנת, נעימה, הנשים פרגנו אחת לשנייה בזמן המדידות ואכן הרגשתי כמו בקניון של מידות נדיבות שכל החנויות חושבות עלי בתור הלקוחה הפוטנציאלית.

אני ללא ספק אבקר בעתיד גם אצל נומה וגם אצל צילה וענבל ונעמי יונה וטליה וגלי שולמן ואחרות שהיו שם. אבל כרגע..התקציב אזל.

אני אעלה בהדרגה תמונות לקבוצות אופנה של מה שקניתי וגם כאן.
הנה טעימה קטנה:

ע"פי העיקרון שלי של mix&match, ישן וחדש: חצאית של צילה, חולצה של פיפה, נעליים של רנואר
שרשרת ועגילים מחנות תכשיטים בדרך בית לחם בירושלים. טבעת מאיטליה



דוגמית: חולצה של נומה עם שרשרת של רוני עוזיאל שבתמונה משום מה נבלעה קצת



יום שלישי, 23 ביוני 2015

המלצות אישיות לקניית בגדים

שלום לכם ובעיקר לכן,

הרבה בחורות/נשים שואלות אז היכן את קונה את הבגדים שלך? אז אני עונה: למעשה במקומות שונים ואף לעתים משונים. אני לא מקובעת על חנות אחת בלבד. אני אוהבת מגוון. אני גם לא אוהבת לתכנן את הקניות שלי, הכי טוב כאשר הן ספונטניות לגמרי.

אני אדבר על חנויות ואחר כך נעבור לרשת.

אם לדבר על הבייסיק, אז ללא ספק בשביל נשים במידות "גדולות" טוב וכדאי להיכנס ל"עונות", אפשר גם לקרייזי ליין שמחזיקים מידות עד 52, אבל זה נתון לטעם אישי, אני ב90% מהמקרים לא באמת מתחברת לקרייזי ליין.
ב"עונות" ניתן למצוא ג'ינסים מחמיאים, חולצות טריקו, חצאיות ג'ינס, חצאיות בסיס שחורות, חולצות מכופתרות, טוניקות, שמלות, גלביות, אביזרים בסיסיים ואף בגדי ספורט. למעשה מי שרוצה לרכז במקום אחד את הקניות שלה יכולה לצאת עם מלתחה שלמה מ"עונות". יש גם חנויות של "עונות עודפים" שמפוזרות ברחבי הארץ ושם ללא ספק ניתן למצוא פריטים מעונות קודמות בהנחות משמעותיות.
אבל להתלבש רק מ"עונות"? זה משעמם, בעיני חסר ייחוד ובסופו של דבר גם מונוטוני. אין כמו לשלב.
ממליצה בחום גם על "הגרה" בשביל בייסיקים, בהגרה תמיד סטנדים של אאוטלטים.

סריג מ"עונות", חצאית מבוטיק בצומת שילת
י

חולצת וינטאז' מפיפה ומכנסיים מ"דיסקרט" (מ"בורדו")


ממליצה על רשת "בורדו"- יש 3 (בחיפה, רמת גן ובהוד השרון) בבורדו זאת מאין חנות גדולה שמחזיקה תחתיה מלא מותגים מחו"ל ומהארץ של יצרניות שונות למגוון מידות ושל מעצבות כדוגמת אלמביקה שאני מאוד אוהבת אבל לא תמיד יכולה להרשות לעצמי. יש הרבה טענות שבבורדו יש טעם מיושן ומבוגר, אבל זה ממש לא מדויק. יש פשוט הרבה מותגים ומגוון לכל הגילאים וממש לכל המידות, כן זה דורש סבלנות או פשוט כמוני שתמיד אין לה זמן, לדעת בדיוק מה אני מחפשת וללכת בדיוק לאותו המקום.

רשת אריסטו שמט נותנת מענה  ממידות 38 ומעלה נעצרת באזור ה-50, (מידות 1-7) אבל חלק מהדגמים מאוד נדיבים. באמתחתי מכנסיים במידה 48 שלהם והם בסדר גמור. בכלל נושא המידות בארץ זה דבר מאוד נתון לאינטרפרטציה של כל רשת ורשת. במקום אחד 48 יעלה ובמקום שני 48 יעלה מקסימום על רגל אחת.

אציין את אופנת PIPA  אשר יושבים ברעננה ופתוחים בד"כ רק בסופשים של חמישי-שישי-שבת. אופנת יבוא מסקנדינביה בעיקר ולאחרונה גם מאנגליה. אמנם לא הכל זול, אבל יש מבצעים פה ושם והבגדים איכותיים לא מתכווצים בכביסה. יש בפיפה לאחרונה סטנדים של אופנת וינטאז' במגוון מידות עד 58, מומלץ להציץ לחובבות הג'אנר.

חולצה מ"פיפה" ומכנסיים מ"ען-דן"





אופנת "ען-דן" יקרה מאוד, משווקת בהרבה מקומות בארץ ובחנות הדגל "תשורית" באבן גבירול בת"א. אך הבדים איכותיים מיובאים מאיטליה ודגמים מחמיאים ביותר לנשים מלאות וגם גבוהות. יש פעם או פעמיים בשנה מכירות רציניות שהם מוכרים את כל הפריטים מעונות קודמות ב 100 ש"ח, מאוד מומלץ לעקוב.

באבן גבירול בת"א מול מגדל המאה יש אופנה צרפתית של ג'אן מארק פיליפ, אמנם יקר אך בכ"ז יוצא דופן, איכותי ושווה בדיקה ומעקב למבצעי סופעונה.
אם בצרפת עסקינן, אז לאחרונה לבוטיק נעמי ברחוב באזל בת"א נוספה חנות נעמי פלוס (נידמה כבר קיימת כשנה, מקווה שאני לא טועה) נעמי יונה הבעלים מייבאת בגדים במידות עד 52 מפאריס ומאיטליה, שווים ביותר. ולמידות קטנות יותר יש את בוטיק האם נעמי.

אציין בקטנה: אלמביקה, דורית שדה, דיסקרט, אלונה מרון שיצא לה לאחרונה ליין זול יותר בשם just once ומאוד מומלץ, צעיר ועדכני. 
יש מעצבות צעירות בתל אביב ובאשדוד שעדיין לא דגמתי אותן ומחכה להפנינג "יפה בכל צורה" בשביל להכירן ואז בטוח אכתוב גם עליהן.
יש בצומת בילו גם את החנות "מותגים" שבפנים יש את כל המותגים המוכרים יותר ופחות של מידות נדיבות יותר ופחות. בגדול בגדי מעצבות בהנחות.

ודבר הכי חשוב, להיכנס גם לחנויות שלא מוגדרות כמידות גדולות, תמיד יש הפתעות ולא להגיד בטוח אין כאן שום דבר בשבילי, לנסות
אפילו בגולף רכשתי החורף 2 סוודרים והם למעשה נעצרים במידות 44-46 מקסימום.
תמיד אני ממליצה להיכנס לבוטיקים שכונתיים או מיוחדים, יש שם אופנה מעניינת ולעתים של יצרנים לא מוכרים אבל במידות נדיבות.

אז זה בגדול, על חנויות שאני מבקרת בהן פה ושם בארץ.

בקשר לאינטרנט

אין לי הרבה ניסיון, אך יש מספר אתרים שאני ממליצה.
קודם כל אסוס- http://www.asos.com/
גם לרזות וגם ליין הפלוס סייז עד מידה 28 אנגלית (56 אצלנו)
זול, עדכני, שווה לכל נפש

אתר נוסף - יורז http://www.yoursclothing.comhttp://www.yoursclothing.com/
אתר בריטי שבהחלט מוגדר למידות פלאס סייז עד מידה 60 אצלנו הכל ממידה 42. לא הכי זול, גם דמי משלוח 18 דולר. אבל צריך לעקוב אחרי מבצעים, קופונים וקודים אז יוצא יחסית משתלם. הבגדים איכותיים ותפורים טוב. יש המון בגדים באתר גם "מבוגרים" לטעמי וקודרים, אבל יש שמלות, טוניקות וחולצות חמודות בהחלט.

אתר מאוד אהוב עלי מצרפת, שיקי, מקורי ומתאים גם למידות 36-56, וזה ניפלא שמה שבחורה במידה 38 לובשת גם זאת במידה48 ויותר לובשת. יש בשמלות גם אורכים- קצר, ארוך, סטנדרטי וזה ניפלא כי זה מתאים לגובה.
שם של האתר המקסים: Balsamik- http://www.balsamik.com/en/
שימו לב שהמחירים ביורו, גם כן לא הכי זול.


חולצה מBalsamik, מכנסיים מ"הגרה"

שמלה מ"יורז"



אתר נוסף יקר יחסית ומומלץ באמת רק אם יש לכם שם הנחות וקופונים שונים, אתר מארה"ב והפלוס שהמחירים מופיעים בו גם בשקלים מהמסכים בארץ: http://catherines.lanebryant.comhttp://catherines.lanebryant.com/

יש עוד כמה אתרים שאני עדיין דוגמת, אז כרגע לא אכתוב עליהם, אולי בהמשך. חשוב לי לציין שכל דבר שאתם מזמינים לא יעלה על 75$, כן, כולל דמי משלוח. כי אחרת תשלמו מס וזה עלול לצאת לא משתלם, אבל הכל לשיקולי הקונה.


תזכרו שהכי כדאי להתלבש לפי שיטת Mix & Match, לערבב בין מותגים, בין יקר לזול, בין אינטרנט לחנויות בארץ ואז פשוט הכל נראה הרבה יותר מעניין. ולא לשכוח - אביזרים, תיקים, נעליים (אבל זה פוסט אחר...)



יום חמישי, 18 ביוני 2015

הכירו אותי

שלום,

חלקכן בודאי ניתקלתם בתמונות היומיות של האאוטפיטים שלי בקבוצות אופנה ברשת פה ושם. אבל מזמן כבר רציתי לפתוח בלוג אופנה אישי ולשתף בנסיון שלי וידע שרכשתי גם אחרות.
לא חסר בלוגים של אופנה מהעולם, וגם בלוגים של אופנה בארץ וגם אופנה במידות נדיבות, אבל בד"כ,  אולי מלבד בלוג אחד שאני מכירה רוב הכותבות הן נשים בשנות ה 20- או ה-30 לחייהן. אני, מה לעשות כבר עברתי את ה -40 ומתקרבת לסופו או טו טו. כן, יש כאלה שיגידו, לא נראית, הפנים לא מסגירות אבל תעודת הזהות לא משקרת.
ולכן חשוב לי לייצג בבלוג ולתת מענה גם לנשים יותר בוגרות, זה לא אומר שלנשים צעירות יותר אין מה לחפש כאן, לדעתי בהחלט יהיה מה לראות ולקחת השראה.
המטרה שלי לתת במה גם לנשים מעל מידה 48 מענה בתחום האופנה.
מכיוון ששם הבלוג הוא גם "המלצות קטנות". אני אגע גם בתחומים שקשורים לא רק לבגדים, גם לקוסמטיקה, איפור, אביזרים וגם דברים אחרים מתוחם הלייף סטייל.

אז בכל זאת כמה מילים על עצמי: אני אנה (או אנט), נשואה ואמא לתאומים שבעוד מספר חדשים יחגגו בר מצווה, עובדת באוניברסיטת ת"א בניהול אחת הספריות. בעלי איש הייטק ואיש חינוך חובב אסתטיקה ועושה תכשיטים להנאתו, הנאתי והנאת הקונות את השרשראות והטבעות הקסומות והייחודיות שלו.

מאז ומתמיד אהבתי אופנה. תמיד חיפשתי לצאת מתוך הג'ינס והטריקו וחיפשתי בשוקי הפישפשים ובוטיקים מיוחדים חולצות סאטן, משי וקטיפה ואביזרים ועגילים מיוחדים. בתקופה של שנות ה-80 ותחילת ה-90 שעוד האופנה לא היתה "אישו" גדול בארץ כמו בשנות ה-2000 ובעשור האחרון בפרט.
כיום יש הרבה יותר מבחר של"דברים מיוחדים" ובשוק הפתוח באינטרנט יש מגוון אפשרויות לכל אחת שרוצה לפתח סגנון אישי משלה. וכן גם במידה גדולה זה אפשרי. יש הרבה השראה באינטרנט וגם יש הרבה מעצבות שלאט לאט מבינות כי הקימורים של האישה הישראלית לא מסתיימים במידה 44 במקרה הטוב.




אני חולה על נעליים, תיקים, שרשראות, ואביזרי אופנה בכלל. אוהבת איפור וחושבת שהוא חשוב מאוד לטיפוח האישי.
עם כל אהבתי לאופנה אני אף פעם לא מותרת על הנוחות, להיות כל היום על הרגליים עם עקבים מעל 7 ס"מ זה לא פשוט, אז מחפשים את האמצע, משתדלת שהכל ישתלב בהרמוניה ויצור מראה זורם ועדכני.
אני מאוד אוהבת מכנסיים, בילדותי כל הזמן הלבישו אותי שמלות ורציתי רק מכנסיים, אז הרבה שנים רוב האאוטפיטים שלי נעצרו בכל מיני שילובי מכנסיים, לעיתים רחוקות חצאיות ושמלות. השנה אני מוצאת עצמי יותר ויותר לובשת שמלות וחצאיות, פחות מיכנסיים. האמת שגם אני פחות מוצאת מיכנסיים שמוצאים חן בעיני ויתאימו לעונות היותר חמימות של השנה. בחורף זה הרבה יותר פשוט.
אני אדבר כאן על טרנדים, על האינטרפרטציה האישית שלי לטרנדים. אני חושבת שגם חשוב להיות קשובים ומודעים לטרדנים, אך לא להיות עבד להם. אלא למצוא את המה שהכי אוהבים בתוך הטרנד.



 אני אשתף כאן אתכן את הלוקים שלי, המלצות קטנות לרכישות בגדים, נעליים, אביזרים, קוסמטיקה ולייף סטייל מידי פעם.

המוטו שלי לנשים: שלא משנה באיזה מידה את, ולא משנה אם את בדיאטה, לפני או אחרי, תמיד את יכולה להוציא את המקסימום מהמראה שלך והכי חשוב לשדר אסתטיקה וטיפוח.