יום חמישי, 29 בדצמבר 2022

חופשת חורף - חלק 2

 שלום לכם,

אז כמו שהבטחתי, כותבת את החלק השני של הפוסט שכתבתי בשבוע שעבר..והפעם הגיחה לאיסטנבול מהצד הקולינארי שלה.

כמו שכתבתי בפוסט הקודם, איסטנבול זאת נקודת מפגש אידיאלית בין מזרח למערב. כמו בתרבות, בארכיטקטורה, גם באוכל. יש כאן הכל מהכל. אבל באמת...הרי מי שנוסע לשם לא נראה לי שירוץ לחפש סושי או מסעדה איטלקית. הכי כיף אוכל מקומי והטורכים בהחלט ידועים בו. למעשה כל האוכל הבלקני מושפע מהטורכים, בגלל שהטורכים שלטו בהמון מקומות שם. אז המון מנות מהמטבח הבולגרי, יווני, סרבי, רומני מושפע מהם.

הרחובות מלאים גם במאכלי רחוב כמו שרואים בסדרות הטורכיות של אורז וחומוס למשל..ערמונים חמים, תירס...שימו לב שמחירי הערמונים והתירס במדרחוב המפורסם איסטיקלאל יכולים לעלות פי 2 מאשר למשל באזור סולטאן אחמט (קרוב לאיה סופיה), זה עדיין זול אבל הכל יחסי, באיסטיקלאל חופן ערמונים של 100 גרם יעלו 50 לירות ובסולטאן אחמט 25.

ברחוב איסטיקלאל יוצאים מלא רחובות קטנים מלאים במסעדות ובארים, בעלי הבית עומדים בכניסה ומזמינים כל אחד להכנס..התפריט די דומה אצל כולם, מאזטים, עלי גפן, דגים מלוחים, בשרים או פירות ים.



ביום הראשון אכלנו באחת מהמסעדות האלה, Sofyali 9 , יש אתר באינטרנט..שיש קבאב, שיפודים עם בורגול, סלטים, עלי גפן ודגים מלוחים. כאמור קשה ליפול, בגלל שהיינו מאוד עייפים ביום הראשון ישבנו בה. היא לא זולה במיוחד, אבל זה המיקום. בערך 40 ש"ח לאדם..בגלל שהזמנו הרבה מאזטים המחיר קצת עליה לכיוון של 200 ש"ח ל 2.
בשורות קולינאריות גדולות לא היו, אבל בהחלט מומץ לנסות לשבת באחת המסעדות בסמטאות האלה לבחירתכם.
לקינוח יצאנו בחזרה לאיסטיקלאל וישבנו בקונדיטוריה טורכית מפורסמת אם כי קצת תיירותית: MADO





כמובן מבחר בקלאוות נהדרות, בעיקר עם פיסטוק ממולאות בצורה נדיבה ואין על ה"צ'אי" התה המרווה והטעים הטורכי..הקונדיטוריה הזאת בגלל המיקום, מלאה בתיירים וטיפה תיירותית בגלל זה, אבל מאוד מפורסמת.

וכאן המקום להגיד שיש מלא קונדיטוריות מערביות וטורכיות אותנטיות ברחוב הזה ושווה כל פעם לנסות משהו אחר. אם תרצו לקנות רחט לוקום הביתה, אל תעשו את זה בשדה תעופה. תקנו ברחוב ברשת KOSTA, יש שם גדלים שונים וגיוונים ומחירים יותר אטרקטיביים. קניתי 7 בונבוניירות ביניהן 2 גדולות והכל ב360 לירות טורכיות, שתחלקו ב5.1 בערך. תסכימו איתי בממוצע של 10 ש"ח לקופסה לא תמצאו בשום מקום.

אי אפשר בלי גלידה טורכית בדוכנים והמשחק של המוכרים....הנה לכם סרטון


טוב, באזור אחר בעיר, יחסית באזור איה סופיה, אזור FATIH אבל למעשה די רחוק משם כי עשינו הליכה רבה. הלכנו למסעדת "הונקאר" מסעדה ביתית, אוכל מעולה, הבעלים מאזור מזרח טורכיה ומרגישים את זה באוכל. "המנטי" שאלה מאין קרפלעך ביוגורט של הטורכים עבודת מחשבת. המנות הבשריות נהדרות והבורגול וואו, בכלל שמגישים בורגול בתור הפחמימה זה דבר נהדר ומרענן בניגוד לציפס ואורז אצלנו.

הבקלאווה לקינוח היתה מלאכת מחשבת...הנה כל הפרטים על המסעדה ותמונות קולאז' מהאוכל: שימו לב שהMENU רשום גם ברוסית, יש מלא תיירים מרוסיה בטורכיה.



אני חולת סטארבקס...ולפני שאכלנו במסעדה הייתי חייבת קפה אחד...ברחוב הראש, אזור FATIH

הטורכים מאוד אוהבים את הרשת, היא עובדת יעיל והרבה צעירים עובדים שם במחשבים שיש WI-FI

בית קפה עם קינוחים נהדרים באיסטיקלאל ולא MADO, נימצא בצד השני של הרחוב ממול והקינוחים שם מדהימים והרבה פחות תיירותי.



ביחד עם קצת תמונות מהמדרחוב...שתראו כמה הבניינים יפים

ואיך אפשר להיות באיסטנבול ולא לאכול בורק...? אז אמנם היינו בשכונת ביאלו, אבל ירדנו מהמלון כלפי מטה לכיוון הכביש והלכנו פנימה לרחובות של בעלי מלאכה ושם יש בשפע בורקים...יכולה להמליץ רק על אחד שהיינו בו..


מאפייה עממית אותנטית. הכי טוב...זה בשעות הבוקר לאכול בורק, הוא טרי ובכל המאפיות האלה אפשר לראות אנשים מקומיים ולא תיירים...

מבחינת אופנה..כמובן שעל הבזאר סיפרתי לכם בפעם שעברה.וברחוב איסטיקלאל תמצאו את כל הרשתות כמו מנגו, זארה H&M, יש קניון באמצע הרחוב איסטיקלאל MALL, ויש שם גאפ ומארקס אנד ספנסר וSEPHORA לקוסמטיקה.
ברחוב עצמו יש מותגים בינלאומיים ומותגים מקומיים. יש אופנה נהדרת והמחירים הרבה יותר אטרקטיביים מאשר אצלנו...
אני אסיים עם חלון ראווה סגלגל של נעליים ותיקים עם חתול על עדן החלון...וכאלה יש להם בשפע, חתולים בחנויות ספרים, כלבים בחנויות אוכל, יש כבוד לחיות.


מקווה שאהבתם והפוסט קצת עזר למי שרוצה לתכנון טיול לשם...נישתמע בפעם הבאה ובינתיים שנה טובה לכולם ותחגגו סילבסטר ונוביגוד💗💙💜



יום חמישי, 15 בדצמבר 2022

חופשת חורף קצרה ומושלמת..

 שלום לכם,

בדיוק דיברתי עם קולגה בעבודה (למי שלא יודע, לפרנסתי אני עובדת באוניברסיטת ת"א בניהול ספרייה של האקדמיה למוסיקה), שטענה שמזמן לא רשמתי פוסט חדש והנה הסתכלתי על התאריך של האחרון שכתבתי והפלא ופלא זה היה בול לפני חודש ב 15.11.2022

אז באמת הגיע זמן לפוסט חדש. בדיוק חשבתי על זה בימים האחרונים שהבלוג שלי לאט לאט משנה את פניו, נכון שהחומר הבסיסי ו"הארד קור" שלו נשאר אופנה, אבל המעטפת היא לגמרי של בלוג לייף סטייל, והכי חשוב שהוא אישי לגמרי.

בתחילת השבוע שעבר היה לנו "משבר" במרכאות או לא עם אחד התאומים שהוא על הרצף..סכסוכים בעבודה שלו, דכאונות וסערת רגשות שניגמרה בזה שהתאום השני אמר, תשלחי אותו לאחותך לשבוע...אז מצאתי את עצמי תוך חצי שעה מזמינה כרטיס בדקה ה-90 ללונדון ושולחת ביום שלישי שעבר את הנער לאחותי בדר. מזרח אנגליה..יאמר לזכותה של אחותי שהיא לא התנגדה ורק הודיעה לי שהמזג אוויר זוועה וסביב 0 מעלות וכולם עובדים ולומדים. אני חשבתי שזה אחלה נסיון חיים בשבילו שיסתדר לבד. ואכן הוא הסתדר מצויין, כי כמובן דאגתי להסעה מהשדה תעופה לעיר של אחותי, פולקסטון.. ובינתיים נשמתי לרווחה והחלטתי שמגיעה לי חופשה קצרה בזמן שהוא שם...קצת לנשום ולא לבזבז הרבה...רק להחליף אווירה, ושמנו את פעמינו לעבר איסטנבול, כאשר החלטתי להגשים חלום ולהתארח במלון pera palace, ומה זה המלון? זה מלון הסטורי שניבנה על ידי ארכיטקט צרפתי בסוף המאה ה-19, בשכונת ביאולו ממש מאחורי המידרחוב המפורסם והמתוקשר איסתיקלאל. ומה עוד? אגתה כריסטי התארחה שם וכתבה רומנים שלה והושפעה מאוד מהתרבות האוריינטלית. הדבר הכי מושלם באיסטנבול זה השילוב האולטימטיבי בין מזרח ומערב, בין צריחי המסגדים לבין הרחובות עם בניינים שלא היו מביישים את פאריס או כל בירה אירופאית אחרת. השוק המצרי הנהדר, המסעדות, האוכל, הכנסיות..מצד אחד מקושט לכריסטמס ומצד שני כל מקום מזכיר לנו שאנחנו בטורכיה ע"י דגלים ותמונות של אטטורק וארודואן..


בכניסה למלון חיכה לי העץ הניפלא הזה....

כל קומה במלון יש מוצגים הסטוריים ובקומה העליונה (מס6) שהתארחנו בה יש מעלית ישנה השנייה באירופה שכבר לא עובדת אבל מאוד אסתטית...הנה כמה תמונות להתרשמות מהמלון. המלון כמובן לחובבי הסטוריה, מלונות בסגנון עתיק ובהחלט לא כולם אוהבים את זה, בשבילי זה אוויר לנשמה.

  • הקומה
המעלית

תמונה מהלובי

מבחוץ

הנוף מהמרפסת

דיטייל מהמלון

טוב, אחרי שהתלהבתי כלכך מהמלון, בואו נפנה לעיר...זאת לא הפעם הראשונה שלי כאן, הייתי בעברי פעמיים. אבל החוויה בלהראות את העיר מהצד שלי לבן השני שלי.
העיר מלאה במסגדים יפיפייה, שעליהם עולה כמובן האיה סופיה שהוא כנסיה מסגד מרשים ביותר, פאר היצירה הביזנטית. ממליצה לבקר בעיקר בשעות אחה"צ שיש פחות לחץ (יחסית) ותזכרו שביום שישי בכלל פתוח רק מ2 וחצי בצהרים, המקום פתוח עד 10 בערב למבקרים. וכדאי להצטייד בצעיף לראש.
ארמון טופקאפי ממש על יד האיה סופיה, ארמון הסולטנים שחיו שם עד המאה ה19, מאוד מרשים, מבנה אורינטלי, מוזאיקות נהדרות, ופיתוחים נהדרים מאסכולות מזרחיות.

תמונות מאיה סופיה וסביבתה:





תמונות מארמון טופקאפי:






תמונות מהארמון החדש, דולמבאחצ'ה שנבנה במאה ה-19 ושם גרו הסולטנים של המאה ה-19 ועד האחרון שבהם. הרבה מן הטורכים טוענים שהארמון הוא ורסאי של איסטנבול:









וקצת תמונות מהשוק המצרי הנהדר שאפשר לקנות שם כל דבר, רק תזכרו שלא זול בכלל, ואם יוצאים מתוך המבנה המפואר, יש מלא חנויות סיטונאיות עם סחורה דומה מאוד למה שיש בשוק וחצי מחיר אם לא פחות. מדובר בצעיפים, תכשיטים, כלי מיטה, חפצים לנדוניה וכו'..

והכי חשוב ממול השוק מתחת לגשר גלאטה לאכול סנדויץ דג מקרל בלחם עם חסה ובצל הישר מהדייגים שדגים את המקרל ממי הבוספורוס והתענוג עולה 50 לירות טורכיות שזה פחות מ10 שקלים!!!






וקצת פאשן שלי מאיסטנבול...מבטיחה בשבוע הבא חלק שני עם הרבה אוכל והמלצות אוכל מאיסטנבול..ובעניין הפאשן, המזג אוויר היה 18 מעלות בערך אבל עם רוח דבר שאומר שניזקקנו לג'קט וצעיף. די סגרירי ומידי פעם כמה טיפטופים לא משמעותיים. בגלל שהלכנו המון ברגל...היה לי מידי פעם חם-:)))

היה לי חשוב צבעוניות, נעליים נוחות (סניקרס ולא כמו של כולם, חהחה) וכאשר הלכתי לאיה סופיה בחרתי בחצאית עם ג'קט בשביל נוחות וצניעות.







אז מקווה שלא התעייפתם, כי יש לי עוד הרבה מה לכתוב...בעוד שבוע מבטיחה את החלק השני...עם המון אוכל והמלצות קולינריות בינתיים אשמח לדעת אם אהבתם את הלוקים שלי מאיסטנבול ואת הסקירה? 

שבת שלום לכם ונשיקות👄💓

יום שני, 14 בנובמבר 2022

מבחר לוקים לסתיו

 וואו!! אין לכם מושג כמה התגעגעתי לכתוב פוסט מסודר

ראיתי שהאחרון היה ב11 לאוקטובר...באמת מזמן, אבל העומס עלי גדול מידי לאחרונה. ואני צריכה ממש mood נכון ונוח לכתיבה של פוסט..

היה חודש מאוד טעון חודש אוקטובר, נראה לי שביליתי יותר בבתי קברות מאשר בבתי קפה באותו החודש (לא לדאוג...הלכתי מספיק גם לבתי קפה-:))

הייתה אזכרה של 5 שנים למותו של אבי, והייתה אזכרה של שנה לבעלי שהייתה מרגשת, אבל לפני כן הלכתי פעם אחת לקברו עם הדודה שהגיעה מיוגוסלביה ורצתה לראות. ויום לפני האזכרה הלכתי לקבר לסדר אותו כי היו גשמים והוספתי קקטוסים חדשים והכל...בקיצור 4 פעמים זה מעל ומעבר לחודש אחד נראה לי...

בין לבין דאגתי להתלבש..התקופה הזאת מאוד בעייתית לענייני ההתלבשות. זה מתחיל בבוקר מוקדם כאשר אני יוצאת לעבודה והמעלות הן מתחת ל20, באמצע היום מתחמם לעיתים אף ל29 מעלות ובערב עוד פעם צניחת מעלות. כמובן ששיטת "הבצל" מתלבשים ומתקלפים הכי נוחה, אבל גם בחירת הבדים כאן חשובה, כי טישרטים קלילים כבר לא יעבדו, אז מוצאים חולצות עם בדים יותר עבים. אפשר ג'קט פה ושם...עליונית, וכמובן חולצות מכופתרות..שבדיוק כתבתי פוסט בקבוצה ובאינסטגרם כמה זה פרקטי בעונה הנוכחית.

בחרתי לכן מבחר לוקים שיכולים להתאים למעבר, ויש לכן כמה רעיונות כאן לשילובים.



עשיתי לכן קולאז' של תמונות עם רעיונות מגוונים לעונת המעבר..



ב2 התמונת האלה יש עליונית קלילה, פעם מבד קרפ קליל ופעם סוג של סריג מעל טישירט. העליונית הלבנה מדגישה את הצבע הירוק של הטישרט והמכנסיים המודפסים מוסיפים עוד עניין ללוק.

בלוק העליון העליונית לגמרי עושה את כל המראה היא מאגדת בתוכה את כל הצבעים של שאר הפריטים.

2 הלוקים יפה מאוד מדגישים את עניין "הפריט השלישי" המשדרג או כמו שאני קוראת לו "האלמנט השלישי".מכנסיים + חולצה +עליונית.



במקרה הנ"ל במקום העליונית יש לנו ג'קט ג'ינס או חולצת ג'ינס ארוכה, הבד יותר כבד, ליום יותר סגריר. עקרון הפריט השלישי נישמר. וגם יש תוספת מעניינת של צבע סגול בלוק העליון והריצפה המודפסת מוסיפה עוד עניין ומדגישה את הלוק.

בלוק התחתון ג'קט ג'ינס בגוון מיוחד ירוק טורכיזי בעצם מדגישה את פרטי התכלת העדינים של שאר הלוק ונותנת בוסט של צבע ללוק.



אפשר ללבוש גם ורוד בסתיו...בתמונה העליונה בלייזר, שהוא פריט קלאסי לסתיו, הפעם מעל שמלה כחולה ונעליים בגוון הבלייזר נותנות עוד עומק ללוק.

בתמונה התחתונה, סריג קליל שיכול להתאים בעצם רק לסתיו או לאביב, כי בקיץ חם ובחורף קר...האכיזרים הורודים היותר כהים מדגישים את העדינות של הורוד הרך.

לוק מונוכרום כחול-תכלת. חולצה עם שרוול ארוך כבר חמימה ליום סגרירי יותר ומעל ג'קט ג'ינס כחול, הג'ינס הוא כוכב של הסתיו חורף כמעט תמיד..ומשתלב בכל מקרה, מאלגנטי ועד זרוק..

ואיפה ניתן למצוא את הפריטים שאני לובשת?

ג'קט ג'ינס כחול: yoursclothing

ג'קט ג'ינס טורכיז, מכנסי ג'ינס אפורים וחולצת טישירט ירוקה: jump&onot

סריג ורוד: חני קליין - Love my plus

ג'קט ורוד:  Shein

מכנסיים מודפסים: queen size

מכנסי ג'ינס תכלת: C&A france

ג'קט אפור: סטודיו "טליה" (ניסגר)

תיק ג'ינס: אנגליה

תיק חום שחור- רונן חן

תיק ירוק: Tamaris

נעלים סגולות: שופרא

סניקרס: לונדון

מקווה שמצא חן בעיניכן הפוסט, אשמח לשמוע תגובות כמובן ומזמינה אתכם לעקוב אחרי הלוקים שלי וטיפים שלי באינסטגרם: 👈www.instagram.com/Anettdk7

💖