יום חמישי, 11 באוגוסט 2022

נסיעת קיץ - חלק 2

 שלום לכם,

כפי שהבטחתי השבוע אכתוב את החלק השני של הנסיעה לברלין ויתרכז בדברים שאני מאוד אוהבת : אופנה ואוכל.

ברלין עשירה גם באוכל מגוון וגם באופנה. אולי זאת לא פאריס ולונדון אבל בהחלט יש מה לחפש שם...מה גם שברחוב שלי 800 מטר מהמלון שכן סניף של גאלרי לאפייט קטן (תזכורת לפאריס, 4 קומות של אופנה ואוכל)

בברלין יש כל בו בשם KadeWe, כל בו בסגנון של הרודס וסלפרידגס הלונדוניים. הכל בו מפואר עם אופנה עלית יפיפייה וצבעונית לא בדיוק במחירים נגישים, אבל יפה לראות והכל בו מלא בקומה האחרונה באוכל מכל העולם וקונדיטוריה שלא הייתה מביישת אף קונדיטוריה צרפתית. תראו את האופנה הצבעונית של הכלבו:








ותראו את העוגות הנהדרות:

ממ

ברלין היא גן עדן למידות ביניים וגדולות. רשת C&A שכמו בפאריס יש לה ליין רגיל עד מידה נדיבה 50-52 וליין פלאססייז ממידה 48- 58, מבחר אפנתי ובמחירים ממש משגעים וזולים. ושתבינו נכון האיכות של הבגדים ממש טובה.

גם רשת Ulla Pupken, רשת סקנדינבית לפלאססייז ממש כייפית עם בגדים מאוד צבעוניים ועם מבחר של מידות עד 58/60, ויש תחתונים, ופיג'מות ובגדי חוף, חגיגה של אופנה. יש את הרשתות הללו במרוכז באלכסדר פלאץ, אבל אני מעדיפה את אזור Kurfursterdamn המערבי והנעים יותר שנראה גם פחות בזארי.

רשת בתי הכלבו Karstadt/'GLOBUS, קיימת בכמה מקומות בעיר. באזור Kurfurstedamn, אזור המערבי של העיר, ובכלל אזור קניות שווה, שם הכלבו מופל,  כמעט קומה שלמה של בגדי נשים במגוון מידות ומגוון מעצבים כמו Gerry Weber, Myline , Samoon, ממש ועוד כמה מותגים, בגדים אפנתיים במגוון מידות, צבעוניים, לא הכי זולים אבל בהחלט לא יקרים ושווים כל גרוש בגלל איכות הבדים.

בכלבו קיימת מחלקה ענקית של תיקים, צעיפים שאפשר למות מהיופי. לאופנה עלית קיים מותג מרינה רינאלדי, שיש לו חנות אאוטלט ברחוב פרידריךשטראסה. ממש במרכז ושם ממש אפשר לקנות מותג על (זה שייך למקס מארה)במחירים סבירים ביותר...

עוד רשת מאוד מומלצת מה שיש באנגליה: TKMAX, אופנה, קוסמטיקה ולבית. מה שטוב ברשת הזאת שהיא מחולקת לפי מידות. קולבים שהולכים ממידה 36/8- עד מידה 54 או עד XXL, וניתן למצוא על קולבים בגדי מעצבים מרחבי הגלובוס במחירי ריצפה, תיקים של מעצבי על בגרושים. תיק של קארל לאגרפלד בסביבות ה100 יורו..למשל.

מבחינתי, כאשר אני נוסעת לחו"ל אני ממש מנסה לא להיות "ישראלית טיפוסית"...אין אני פשוט מזהה אותם מרחוק לפי הג'ינס, האדידס ותיק הגב....מזל שבי אף אחד לא חושד.

הנה מבחר לוקים שלי מהנסיעה הנוכחית. תשפטו

על ג'ינס וחולצה ירוקה עם הדפס...

2 לוקים עם אותה עליונית...אפשר גם עם ג'ינס, ובלי אדידס-:))

במדרגות מוזיאון BODE, בעליונית של ZARA, מעל לוק של בגדי פשתן שחורים מגלובוס
על גדול הנהר SPREH, בשמלה של C&A ותיק של סמסונייט
הילדים המשועממים שלי יושבים בKarstadt/Globus ומחכים לאמא...שפשוט לא יודעת איפה להסתכל מרוב המבחר..


מקווה שנתתי לכם טיפים מוצלחים ושתסעו תוכלו להנות ממבחר האופנה בברלין...אז עד הפעם הבאה סופ"ש נעים....


יום חמישי, 4 באוגוסט 2022

נסיעת קיץ - חלק 1

 שלום לכם,

קיץ ואני נעדרתי מכאן עקב נסיעה עם הילדים ובכלל המון טרחות סביב כל מיני דברים שלהם.

הפעם אכתוב לכם המלצותי בקשר לברלין...בעלי ז"ל מאוד אהב לנסוע לגרמניה לבד במסגרת עבודתו בזמנו בהיי טק, גם עם חמי וחמתי, עם הילדים ואיתי..היעד הניבחר תמיד היה מינכן..שלמעשה הוא יותר אזור בוואריה ומשם מתיירים את הסביבה ותמיד נוסעים לאוסטריה, איטליה ושוויץ אם הטיול מתארך. לבלרין נסע לבד. אני נמנעתי..משהו  משך אותי משם, והאמת אילו היו מציעים לי יעד אחר הייתי עפה עליו בשמחה (כל עוד הוא איטליה או אנגליה...חהחה) אחד הילדים למד גרמנית במכון גתה במשך שנתיים, והתחבר לשפה ולתרבות ומקשקש שוטף גרמנית. לחץ עלי ליעד גרמני. אז התרציתי...השני שמח מאוד, כי ברלין עשירה בחנויות אלקטרוניקה, דהיינו גיימינג... אני ידעתי שמבחינת מוזיאונים ואופנה אני סופר מסודרת...אז כדאי להיות גמישה..וזה גם יום הולדת שלי..

טוב, כרטיסים זה היה סיפור שלם להשיג...הקורונה, הלחץ על שדה תעופה...ונורא לא רציתי קונקשיין.. בסוף הכל הסתדר עם אל על ועניין הנוסע המתמיד שידרג אותנו..אני מעדיפה תמיד אלעל, תגידו שמרנית, פטריוטית...אני יותר רגועה איתם. לברלין חייבים מסיכה בטיסה, מברלין לא חובה.

היה איחור קל והגענו ב9 וחצי בלילה לעיר, מזל שאני סידרתי מראש הסעה למלון..בחרתי במלון ברחוב פרידריךשטראסה רחוב קניות ידוע וקרוב לתחתית, מול נהר ה SPREE, מראש ביקשתי חדרים בקומות יותר גבוהות ופונים לנהר. המלון שייך לרשת הספרדית melia, מי שנוסע ללונדון יודע שמלון ה white house שייך להם. בחירה מודעת שלי..רמת המלון 4 כוכבים. נחשב יוקרתי במדריכים רבים..אפשר להתווכח על זה..עניין ארוחת הבוקר מתחלק ל2..מכיוון שהחדרים משודרגים בקומות גבוהות עם נוף אז אכלנו בlounge למעלה..פחות אנשים, ארוחת בוקר מעולה, לביא טען שהכי טוב מהמלונות שהוא טעם. הרבה פינוקים וכל יום מ3 ועד 7 אחה"צ יש שם קפה/תה/שתייה קלה/שמפנייה/יינות לבנים ועוגות וחטיפים על חשבון הבית. בהחלט מאוד נוח. יש גם חדר כושר פועל 24 שעות ביממה ורוב הזמן ריק (לביא השתמש בו כמה פעמים וטען שהיה נוח)ויש סאונה. עיצוב המלון יותר מודרני ויש מסעדת טאפאס ספרדית מודרנית ודי ידועה בעיר.

הנה כמה תמונות מה afternoon tea




כמו שאתם מתארים לעצמכם מהסקירה שלי על פאריס ולונדון..טיול עם 2 הנערים שלי מאתגר ביותר. מבחינת תחומי עניין והאוכל..לביא רוצה ללכת ברגל בשביל לא להפסיק בחו"ל לרדת במשקל (ירד כבר 20 ק"ג כמעט) ורוצה לאכול סושי, סלמון ונגירי...כפיר רוצה לנסות את התחבורה הציבורית המעולה בעיר ולשלב עם קצת הליכה ולאכול אוכל מקומי, wurst וכו'..לי אישית כבר לא איכפת מכלום, רק שיהיה שלום בית...נשבעת לכם.

שלושת הימים הראשונים היו ממש קשים קשים..התכנית שלי הייתה מוזיאונים ואתרים בבוקר ואחה"צ הסתובבויות בחנויות ורחובות. רוב הכרטיסים הזמנתי מראש דרך tiquets, כמו בפאריס. כמויות האנשים בברלין לא כמו בפאריס ולונדון, הכל יותר מרווח, לא עמוס.

המוזיאונים יפיפיים..רובם מרוכזים ב"אי המוזיאונים" שהמלון שכן כ800 מטר הליכה מהם..הרבה ארכיאולוגיה, יש אמנות והם מרשימים ביותר..וממוקמים במבנים מאוד עצמתיים.

אבל ביום הראשון אחרי שהסתובבנו בשדרה הראשית unter den linden שגם היא 800 מטר מהמלון ושמנו פעמינו לעבר שער ברנדנבורג המפורסם, ניתקלנו במדאם טוסו הברלינאי...איכשהו חשבתי שזה יעשה טוב לילדים ואכן הם נהנו מאוד..מאנחלה מרקל שחקני כדורגל ועוד...



האמת שהכניסה יחסית למוזיאונים אחרים לא זולה (17 יורו לאדם) אבל זה נחמד לילדים. המוזיאון לא גדול ובכניסה בעמדת הכרטיסים שואלים מהיכן כל אחד בגלל הסטטיסטיקה והתברר שרוב המבקרים מפולין כי היא קרובה. האמת ששומעים מלא שפות סלאביות בברלין..

כמה מראות מהעיר..

הנוף מחלון החדר...
שער ברנדנבורג


מכל המוזיאונים ממליצה לבקר הכי במוזיאון pergamon, הוא מאוד מפורסם...בארכיאולוגיה בעיקר, מוזיאון בודה, שהוא סוג של ארמון עם אמנות ומדרגות נהדרות..מוזאון נוסף מרוחק שנוסעים מאליו במיוחד NEUE nationalgallery, תמונות נהדרות במבנה מודרני מאוד. וgemaldegallery. יום אחד נסענו לארמון שרלוטנבורג...לחובבי ורסאי יש בהחלט מה לראות..וגם הגנים מרשימים מאוד!

בנוסף למוזיאונים שהלכנו אליהם...הלכתי פעם למוזאון המשחקים עם לביא...קטן וחמוד ובו משחקי מחשב שונים מכל התקופות. וזה מאוד מעסיק ילדים ונוער.

הלכתי לאטרקציה נהדרת עם שניהם למגדל הטלויזיה, חייבים לקנות מראש כרטיסים וכדאי לקנות למסעדה שבמגדל (אנחנו לא ידענו אז לא קנינו) כי המגדל מסתובב וזה מאוד מיוחד. והנוף מרהיב על כל ברלין. זה היה גם האתר העמוס ביותר מכל האתרים שהיינו בהם. הנה הנוף המשתקף מהמגדל"



אם אתם מבקרים עם ילדים אל תוותרו על הגן חיות והאקווריום, שבילינו שם ביום ראשון כאשר כל החנויות סגורות חצי יום ויותר. אטרקציה מרכזית האכלה של כלב ים ע"י מאכיל ושהכלב ים עושה פוזות, קפיצות ונהימות...מרהיב. עולם המים באקווריום משגע, וכל הגן מלא צמחייה עשירה.

כמובן אם יש לכם בנים אל תוותרו על מוזיאון הטכנולוגיה...משהו מיוחד, עם רכבות ומטוסים, רק חבל שאי אפשר כמו אצלנו להכנס לתוך המטוסים והרכבות. אבל ביקור מרתק וממוזג..ומלא הסטוריה של תחבורה


אל תוותרו על ביקור בחנות היחידה באירופה של M&M ב Kurfürstendamm 13, זה בכלל אזור קניות יוצא מן הכלל...אבל על זה בפעם הבאה אכתוב על אוכל וקניות בשביל לא לעייף אתכם יותר מידי..



המון שוקולדים, אביזרים למטבח, בגדים עם הלוגו, 3 קומות של כיף וגם בית קפה שפועל מהשעה 12 בצהרים עם כל מיני מילקשייקים ודברים מתוקים לאוהבים..

אז בנימה מתוקה זו...אסיים ואמשיך בשבוע הבא עם הרבה אופנה, המלצות ואוכל טעים.