יום חמישי, 18 באפריל 2024

קצת לפני החג

שלום לכם1

כותבת לכם פוסט שלפני חג הפסח. הפסח הזה מאוד שונה משאר חגי הפסח. עניין החטופים לא ניפטר עדיין ועשרות משפחות מתפללות שיקיריהם יחזרו הביתה לחג. העניין האיראני מעיב מהצד השני. הצליחו להפחיד אונו כהוגן לפני כמה ימים. אבל למרות הכל עם ישראל הוא עם חזק ומגובש (למרות כל החיכוכים והקיטובים) וכמו שגוף האדם שוכח לאחר כמה זמן מפצעים ומתרגל, ככה גם אנחנו, מתרגלים בכל הכאוס הזה להמשיך ולתפקד כמעט כרגיל. רוצה להמליץ לכם לראות בנטפליקס סדרה חצי תיעודית על משה ויציאת  מצרים. סדרה ב 3 פרקים שמתארת את כל סיפור יציאת מצרים מבעד עיניהם של 3 הדתות המונוטאיסטיות. 

אבל בחזרה לענייננו לעניין האופנה. הקיץ הכה בנו די בהפתעה ובבת אחת. כאילו לכאורה אביב, אבל הימים כאלה חמים לאחרונה והלילות יותר קרירים. והבניינים שאנחנו עובדים וגרים בהם עדיין לא התחממו מהחום בחוץ והם די קרירים. מה שמחייב יצירתיות בלבוש. תקופת האביב הכי מתאימה להתלבש בשיטת "הבצל" - ז"א שכבות שונות שמתקלפים מהן במהלך היום ובסוף ובתחילת היום שוב פעם מתכרבלים בחלקים העליונים.

השנה מאוד אפנתי צבע התכלת הוא נימצא בבגדים, תיקים, מניקור ובכל אביזרי אופנה ונעליים. מי שלא ממש מתחברת מציעה תמיד לרכוש פריט אחד בצבע אפנתי ולשלבו עם צבעים אחרים. למעשה כל סוגי הכחול איכשהו באופנה מאוד כרגע.


אתמול עשיתי מניקור ובחרתי בצע התכלת שבעיני זה מרענן מאוד ומאוד אביבי. מה דעתכם?

עם התכלת התחיל לי הרומן לפני כמה שנים, ככה שבלייזר בגוון תכלת - שזה פריט מאוד אפנתי אצל פאשניסטיות היה לי כבר 4 שנים בארון מ shein (בתקופה שעוד הזמנו משם) באופן כללי שמתי אותו מעל חולצה ומכנסיים בגוון כחול כהה והוספתי צעיף צבעוני עם צבע תכלת שולט, ככה שיכולתי להוריד את הג'קט ולהשאר רק עם הצעיף כשנהיה חם יותר.



ג'קט מshein
מכנסיים מאלמביקה
חולצה מפאריס וצעיף מתנה מחברה

עוד לוק בגווני תכלת:





עשיתי כאן שילובים בין חולצה עם הדפס בגוון כחול/תכלת פייזלי עם מכנסיים בצבע אבן ונעליים באותו הצבע שמעריכות את הלוק. וגם תיק בגווני שמנת/אבן.

מכנסיים מחני קליין וחולצה מפאריס מ ulla popken, רשת אופנה משבדיה לפלאססייז., רשת שאפשר למצוא הרבה באירופה. תיק מרונן חן


ועוד לוק שאני מאוד אהבתי. בו אני לובשת חולצת פסים תכלת, שבכלל חולצת פסים תכלת לבן זה פריט חובה במלתחה באביב הנוכחי וכל רשתות האופנה מוצפות בפריט זה בכל מיני גרסאות. הפעם לבשתי חולצת פסים ומעליה בלייזר סגול, 2 הפריטים מ C&A פאריס. מעל מכנסי ג'ינס ישנים של H&M






להמשכיות יש נעליים כחולות של המותג בינגו שנותנות אורך נוסף ללוק.

\בקיצור, אם בא לך להיות טרנדית ולא להוציא יותר מידי כסף על פריטים אפנתיים לכי על חולצת פסים תכלת/לבן. זה פריט על זמני וקלאסי שיתאים להמון לוקים שתיצרי לעצמך, זה יפה עם ג'ינס, עם מכנסיים לבנים ליום העצמאות למשל, עם מכנסיים כחולים, בצבע אבן, אפילו עם מכנסיים אדומים או בגוון פוקסיה זה יהיה מושלם. 

ועכשיו אני רוצה לאחל לכולם חג חירות שמח, חג אביב, תטיילו, תאכלו טוב, תהנו ומקווה שהחטופים יחזרו הביתה וישכון שלום במחוזות הצפון והדרום.

💙💚💜


יום שישי, 22 במרץ 2024

בסגנון פאריזאי

 שלום לכם,

האמת שלא ניפגשנו המון זמן כאן, איזה חדשיים. אני עוברת תקוה מאוד מסובכת ועמוסה מאוד. אני רואה שאנשים ניכנסים לבלוג ומסתכלים אם היו דברים חדשים ועדיין לא.. חשבתי לכתוב כאן על גיחת חורף קצרה שהייתה לי בפאריס. עם הרבה המלצות של מקומות ואופנה וחשבתי סתם לעלות לוקים ושתדעו שהדף שלי באינטסגרם פעיל ואני מעלה כל הזמן לוקים יומיומיים שם.

אז בכ"ז נסיעת חורף חטופה של 5 לילות ו6 ימים לפאריס שעשיתי בחורף. חורף בחודש פברואר בפאריס לא ממש סימפאטי מבחינת המזג אוויר. קר בצורה קיצונית, סביב 2-3 מעלות בלילה ו6 מעלות ביום עם תחושה של 0 מעלות אבל עזבו קור, אם זה מלווה בגשם קטן וזועף זה ממש לא כיף ועם רוח. אני יכולה להעיד על עצמי שהייתי בפאריס באביב, בקיץ, בסתיו אבל בחורף כזה עוד לא יצא לי.

ואז מה מתברר לי בזמן הכתיבה של הפוסט הזה, שמחקתי בטעום כמעט את כל התמונות שלי מפאריס, כמו חופשה נעלמת, נראה לי שזה חלק מהמתח שנאי שרויה בו וכנראה בטעות זה נעשה חלק מהתמונות נימצאות בקבוצה של פרנקופילים אנונימיים ששם העליתי כמה פווסטים בנושא פאריס בחורף והאתרים שביקרתי בהם וחלק העליתי בקבוצת האופנה שלי - פורום אופנה מלאה וסטייל.

אז נעזוב את פאריס ובואו ניתרכז בחורף, אם בפאריס עסקינן אז לבשתי כמה פעמים אאוטפיטים בהשראה ובסגנון לגמרי פאריסאי.

הראשון מביניהם היה עם הג'קט האפור המבריק של lemonmint print paris, מותג פאריסאי של פלאססייז שמנהלת אותו יהודיה טובה בשם אריאלה.

אני אוהבת את הלוק האפור הכהה הזה. אוהבת לשלב פריטים ישנים וחדשים. מתחת לג'קט יש טוניקה חמה מצמר של דורין פרנקפורט וטייץ של מארס אנד ספנסר שהבאתי ב2017 מאתונה. הנעליים חדשות של דניאלה להבי והג'קט ביחד גם כן חדש





נתתי כאן במה שלמה לג'קט וגם התכשיט של תכשיטי ענבה שקט מאוד. אני מאוד אוהבת את התוצאה, ואתם?

ובסגנון דומה אך עם הרבה יותר צבע, לוק שני בהשראה פאריזאית. ג'קט ייבוא מפאריס מבוטיק של "נעמי פלוס" ברחוב באזל בת"א.

מכנסיים דמוי עור של samoon - זה קו הפלאססייז של gerry weber, הזמנתי מאמאזון, ממש זולות. מכנסיים מהממים עם מינוס גדול - ללא כיסים. מתחת לג'קט שילבתי חולצה בגוון חול מזמש מאוד ישנה של אריסטו שמט ועם אותו התכשיט של ענבה כמו בלוק הקודם. נעליים של ג'פרי קמפבל לשופרא.



והתיק כמו בתמונה הקודמת של Tamaris, פה הוא ירוק ובתמונה הקודמת באפור. tamaris זה מותג גרמני לתיקים ונעליים שאני מחבבתת מאוד. ונימצא בחנויות ברחבי אירופה (גם בפאריז, בקניון la halle)/

לוק נוסף שצילמתי בין עלים בפריחה אביבית. עם מעיל מבד אפנתי מאוד מעיל בעיצובה של קארן פרנקל מעל לוק עם וסט מעור של קרייזיליין וחולצת משי פרחונית ישנה של הגרה שהיא מאוד בסגנון אירופאי. המכנסיים בגוון ירוק זית ייבוא של חני קליין מצרפת.





ובכ"ז מצאתי תמונות מפאריז שגוגל שמר לי והנה הן עם הסברים על  ידן.

ליד הדלת של בורסה בפאריס במעיל של קארן פרנקל וכובע של רזילי מגפונים של שופרא
בחדר ביום האחרון מנומרת עם עם צעיך מחמם ואפנתי
מדרגות במלון שלנו -גראן פלה רויאל
תמונה מלובר
תמונה במרפסת של החדר
נוף לחצר ליד המלון:


זה סרטון נוף מהמרפסת בחדר.

מקווה שאהבתם את הפוסט והתמונות, מזכירה לכם שאני באינסטגרם ב Anettdk7 וברשת ובפייסבוק.

חג פורים שמח לכולם ובשורות טובות!





יום חמישי, 18 בינואר 2024

רעב

 יש בי רעב...

יש בי רעב לבגדים (גם לאוכל ללא ספק) אבל בבגדים עסקינן כאן

רק לאחרונה אני יכולה לומר שיש בי רוויה מסויימת, אבל לא ככה היה לאורך השנים. תתארו לכן נערה בתחילת גיל ההתבגרות שלה, בת 12, כיתה ז', ניגשת אליה אחת מחברות הכיתה ואומרת לה: נכון שאין לך הרבה בגדים?...הנערה מתחילה לגמגם, יש לי מספיק, לא צריכה יותר, מה שצריך קונים לי...אבל לא ככה הדבר. למעשה באותן השנים לא הייתה רווחה כלכלית גדולה במשפחה.

ההורים היו עדיין עולים חדשים (6-7 שנים) לא באמת מבוססים, היתה אז מאין ביגודית כמו היום ויצו, אבל אז זה היה ארגון של יהודים אמריקאים למען עולים חדשים וזה היה ברחוב אלקלעי בלב שכונת טלביה היוקרתית, לא רחוק מתאטרון ירושלים. בשנים הראשונות בארץ ההורים היו הולכים לשם ולוקחים בגדים שתרמו יהודים אמריקאים עשירים, זה היה בחינם לגמרי, כל המשפחה התלבשה שם. אני זוכרת את עצמי בגיל 7 שרה את "מה נשתנה" בסדר פסח במוזיאון ישראל, לפני נציגות מהממשלה ולפני כ200 איש שחלקם היו עולים וחלקם תורמים. הלבישו אותי בגרביוני תחרה לבניה ושמלה, הכל מאותה ביגודית ברחוב אלקלעי. הלבישו אותי המון בשמלות, וכמה אני רציתי מכנסיים, טוב מכאן אהבתי הגדולה למכנסיים בבגרותי.

כשהייתי בכיתה ט או י' המצב היה הרבה יותר טוב וגם במקביל החל הרעב לבגדים, לליוויס, נעלי לאק וכל מיני דברים שבנות בתיכון הלכו בהם. אמא שלי ראתה את "הרעב" שיש בי לבגדים ואמרה שהיא לא יכולה לספק לי את כל מה שאני רוצה ואם אני רוצה שאחשוב איך לממן את זה. התחלתי לעשות בייביסיטר לילדים של חברים של הורים וגם מצאתי עבודה בגיל 15 בסטודיו לבלט, ליוויתי בפסנתר שעורי בלט, והאמת זאת הייתה עבודה כייפית שליוותה אותי שנים לאחר מכן, גם כשהייתי בלימודי התואר הראשון והשני. וככה יכולתי באמת לממן לי את כל החשקים שקשורים בענייני האופנה.

ממרום גילי אני יכולה להגיד שאותו משפט שנאמר לי בגיל 12, נשאר חרוך בי (כמו הרבה חוויות שאנחנו חווים בגילאים צעירים שהן משפיעות עלינו כמבוגרים) אולי זה מה שהשפיע גם על האהבה שלי לבגדים ויצירתיות בשילובים בגיל בוגר יותר.

ומה אגיד לכם, נראה לי שתמיד הייתי במרוץ אחרי בגדים מסויימים, לאורך השנים רציתי מותגים (בעיקר ישראליים כמו קדם ששון, אלמביקה וכד') אחכ ניפתח בי הרעב למותגים בינלאומיים...ונראה לי שרק עכשיו אני מתחילה לאט לאט להפנים שיש לי מספיק ואפשר גם לתרום ולהתפטר לאט לאט מבגדים. אני לא אוגרת ממש לא, עכשיו עם המצב שהיה עם המפונים תרמתי לפחות 7 שקים ענקיים של בגדים. לפני כשבוע הייתי במסיבת החלפות והבאתי 2 שקים מלאים בסחורה חדשה או כמעט חדשה שאין בי חשק ללבוש אותה. ותאמינו לי, אפילו לא הסתכלתי מה אחרות הביאו ולא לקחתי אף פריט. כאשר יצאתי ממסיבת ההחלפות הזאת ידעתי שהרעב של הבגדים מתחיל לאט לאט להיעלם. שאין בי צורך ל"עוד"...יש לי מספיק

נו טוב, לאחר פתיחה כלכך דרמטית😀 נעבור לבגדים.בואו תראו מה לבשתי היום למשל. אחד מהדברים שאני השלמתי איתם לאחרונה שאפשר בהחלט ללבוש צבע ורוד ולא להראות ברבי/ילדותית/מפגרת ומה שתרצו. חייבת לומר שהיו לי סטיגמות על הצבע שלא נדע... 

הנה אני לובשת סווטשירט חם בגוון ורוד פוקסיה של המותג לולי, מותג לבגדים צבעוניים שמגיע עד מידות מאוד גדולות שזו לי הפעם הראשונה שאני לובשת פריט שלהם.




שילבתי את הסווטשירט עם שרשרת שחור/לבן ישנה של רונן חן ועגילים תואמים, ותיק שחור, מכנסיים באפור כהה של גולף ונעלי זמש שלאופנת צ'אפלין במתכתבים עם החולצה בגוון. ככה יש פריט בגוון דומיננטי, ורק פריט אחד ושאשר האביזרים בגוונים רגועים ורק נעליים מזכירות שיש כאן דרמה ורודה. התיק השחור של DKNY מתנה מאחותי.

עוד לוק לדעתי מענין שלבשתי השבוע היה עם סריג בסגול מאוד אפנתי מעל טוניקה חמימה עם דוגמת פייזלי. גם כאן אני הולכת על פריט אחד בצבע דומיננטי והשאר בגוונים יותר רגועים. ככה יש במה לפריט שרציתי להדגיש ושאר הפריטים לא הולכים לאיבוד אלא משתלבים בכל הלוק.




הסריג ממארקס אנד ספנסר והטוניקה מקארן פרנקל, ג'ינס מH&M, ונעליים : נעלי בינגו, שרשרת: דליה גילהר. כל הפריטים לא חדשים מלבד הנעליים שהם מהעונה הנוכחית.

אני אסיים את הפוסט עם לוק שבמיוחד אהבתי לאחרונה של שמלת סריג בגוון כחול כהה של עונות ומעליה מעיל גשם קצר של זארה.

שמלה: עונות

מגפונים: רונן חן

מעיל: זארה

תכשיטים: שלי דהרי

המגפונים בגוון חום בורדו, שזהו צבע מאוד אפנתי השנה. משתלבים יפה בלוק ומתכתבים עם הגוון של הליפסטיק, מספר 473 של לוריאל.

מקווה שאהבתם את השילובים והרעיונות, שיהיה סופ"ש נעים ובשורות טובות לכולם, אמן!!!
💗


יום חמישי, 14 בדצמבר 2023

בסגנון אירופאי

 שלום לכם,

אני יודעת שלא כתבתי המון זמן, אתם גם יכולים להבין למה. המלחמה ומצב הרוח ותחושה של נושא הבלוג לא ממש רלבנטי לימים האלה. אבל שאלו אותי אנשים שקוראים אותי למה מזמן לא כתבתי אז החלטתי כן לכתוב ולמרות המצב המתוח והקשה במדינה, החיים זורמים וממשיכים כמה שאפשר בעורף. חג החנוכה כבר כאן וכולם חוגגים ומצפים לניסים.

אגיד לכם, לא יודעת אם זה קשור למצב המתוח הכללי או בכלל, אבל החודש האחרון הוא מאוד אינטנסיבי וקשה לי, קשה לי עם התאומים שלי. שניהם לא פשוטים, אבל לפחות האחד כבר התחבר לזום של לימודים ועושה שנה שנייה במשפטים. אבל השני עדיין בחיפושים עצמאיים, לומד לימודי דיג'יי ועושה הליכות אינטנסיביות שכוללות מסלולים הזויים ברגל בין תל אביב להרצליה - לרעננה וכפר סבא. גם בלילות לפעמים עושה הליכות. כנראה שזה גם מרגיע וגם מחפה על אכילה רגשית של טונה פחמימות ושוקולד שלו, ועי הליכות שומר על פאסון, כושר ולוק. אבל גם משגע אותי ודורש ממני תעצומות נפש מאוד גדולות, ככה זה כשיש בן עם ADHD וASD, כן תפקוד גבוה, אינטלגנציה וכו', אבל עדיין יש סימפטומים מתישים.

מה שנותן לי תמיד כח זה עניין של סדר יום שלי בבוקר בדרך לעבודה. קימה מוקדמת מאוד, לעיתים להליכת בוקר של 40 דקות ואז מקלחת, איפור ולבוש, שואלים אותי אם אני מתכננת מה אני אלבש יום לפני, אין לי שיטה. לפעמים מתכננת יום לפני ולפעמים מאלתרת על הבוקר, בכל מקרה זה לא לוקח לי יותר מ5 דקות להתארגן. אני מכירה את מה שיש לי בארון, אפילו שזה אולי יותר מידי. הבעייה פה אחרת, בגלל המזג אוויר הלא ברור, מאוד קשה לי החודש לבחור בגדים שממש יתאימו לעונה, כי בבוקר קר, בעבודה יש מזגנים, ולפעמים מחניק ולפעמים קר, צריך ללבוש גרבים? או לוותר כל מיני דברים קטנים ומרגיזים.

בכל מקרה שמתי לב למגמת הלבוש שלי בשבועות האחרונים. אני מתלבשת בסגנון קרוב לקלאסי, אפילו אירופאי קצת וזאת למרות המידה הגדולה שאני נושאת עלי. בד"כ הסגנון הקלאסי מזוהה עם נשים רזות, בעלות פרופורציות מדוייקות. פחות מזוהה עם שמנות, שרבות מהן (לצערי הרב) עדיין מתעסקות בלהסתיר את הגוף מאשר להדגיש מה שיפה ולהתלבש מחמיא.

הסגנון היותר אירופאי-אלגנטי- קוז'ואל, מזוהה עם ג'ינסים בגזרה קלאסית, ג'קטים, בלייזרים, תיקים יותר קשיחים. ניתן לשלב עם סניקרס למראה יומיומי או נעליי מוקסינים (loafers) שמאוד אפנתיים בשנים אחרונות, שילוב של צעיפי משי ליצירת עניין וצבע או צעיפי שיפון שמוסיפים סטייל. 

בחרתי כאן להתייחס ל3 לוקים שלכל אחד מהם יש סגנון קלאסי-אלגנטי קצת אחר, ומראה לכם שגם במידה גדולה אפשר להיות בסטייל אלגנטי אירופאי.

הלוק הראשון, עם ג'ינס כהה קלאסי ומדוייק מאוד, עם בלייזר רחב (מה שניקרא בעגה מקצועית Dad Blazer), מתחת מבצבצת חולצה מפוספסת, פסים תמיד מזוהה עם לוקים קלאסיים, צעיף שנותן צבע ומוסיף סגנון אישי ללוק, תיק עם דוגמא גיאומטרית, תיק בסגנון Tote Bag, שאלה תיקים רחבים ומלבניים שמכילים הרבה דברים, מאוד אפנתיים בשנים האחרונות. התיק מתכתב עם הנעליים עם דוגמא גיאומטרית גם כן.

חולצת פסים: אפנת פיפה

בלייזר וג'ינס: H&M, תיק: DUNE LONDON

ג'ינס כחול קלאסי מדוייק ונעלי פיגורה

הלוק השני מתאפיין בקוז'ואל יומיומי, להליכת בוקר לקפה, עבודה ללא פגישות רשמיות, סידורים או יום כיף. 
בחרתי במכנסיים זורמים מודפסים ושילבתי סריג לעונת מעבר בגווני טורכיז, ומעל ג'קט ג'ינס בגוון טורכיז שמוסיף המון אקשן ללוק וסניקרס בצבעוניות מתונה וקלאסית. הרבה נשים באירופה  (לונדון-פאריז) יוצאות עם סניקרס שיש להן מושב כבוד בשנים אחרונות, בעיקר מאז הקורונה במלתחה והם מתאימות יופי ללוק ולא צריך נעליים עדינות, כמו שמישהיא שראתה את הלוק שלי בקבוצת האופנה שלי תהתה למה סניקרס עם לוק כזה..-:))'תיק קלאסי אלגנטי בגוון נייטרלי שמתאים להכל משלים את ההופעה.
סניקרס: שופרא, מכנסיים: אלמביקה

שרשרת וחולצה: קארן פרנקל

תיק: Tamaris, Vienna

ג'קט ג'ינס: ג'אמפ ועונות
הנה לכן דוגמאות מהרשת של בלוגרית מס'1 באירופה לאופנה leonne Hanne 
וגם תמונה נוספת של פאשניסטה בפלאססייז





הלוק האחרון, הוא גם הכי אלגנטי, כולל גוונים אפורים וורודים בשילוב שאני הכי אוהבת. המכנסיים משובצים קלאסיים וחולצה בורוד עתיק עם פרחים, שילוב הדפסים. מוקסינים קלאסיים של ג'פרי קמפבל עם גוון ורוד שמתכתב עם החולצה, צעיף משי קטן פרחוני קלאסי של Vacco, מטורכיה, רשת אפנה מומחית במשי. ומעל הכל מעיל גשם קצר, בגוון קלאסי כמו מעיל טרנץ של זארה. תיק קלאסי אלגנטי של Coach
מכנסיים: M&S

חולצה: עונות

מעיל: זארה, תיק: Coach


אחרי שפירטתי והסברתי לכם הכל, מקווה שאהבתם את ההסברים, וגם ראיתם שאין מה לפחד מצבע, גזרות, שילובים, אפשר גם בפלאססייז לשחק עם צבע, גזרות וסטייל.

מקווה שיהיה סופ"ש שקט ורגוע, שיחזרו החטופים, שיפסיקו להירג לנו כל יום חיילים והמלחמה הארורה תיגמר..שבת שלום!